רוב עורכי הדין מבינים כי עליהם להחזיק אתר תדמית עדכני כדי לקדם ולשווק את עצמם ברשת, ואם יש לכם מוצלח, הוא מצליח להביא אליכם תנועה של הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים.

אחד הפרמטרים ההכרחיים לקיומו של אתר תדמית מוצלח לעריכת דין הוא תוכן עדכני בעל ערך ללקוחות הפוטנציאליים. הבעיה היא שרוב עורכי הדין שולטים בכללי התחביר ויודעים לכתוב מאמרים משפטיים, אך לאו דווקא מאמרי שיווק ומאמרים לקידום אתרים.

כדי לעזור לכם לכתוב תוכן בצורה נכונה ריכזנו עבורכם 10 טיפים בכתיבת מאמרים לעורכי דין.

טיפ ראשון: שפה מובנת גורמת לגולשים לקרוא

הלקוחות הפטנציאליים שלכם אינם בקיאים בעגה המשפטית. כאשר אתם כותבים מאמרים לאתר התדמית שלכם עליהם להיות מובנים לכל אחד ולא להיות כתובים בשפה המשפטית המורכבת שאינה מובנת, כאמור, לרוב האנשים שאינם עורכי דין.

פשטו את הכתוב כמה שאפשר, והימנעו משימוש במונחים משפטיים ככל שתוכלו. אם אתם בכל זאת משתמשים במונחים משפטיים, דאגו להסביר אותם היטב.

המבחן הטוב ביותר לבדיקה אם הכתיבה שלכם מספיק פשוטה היא לתת לילד או נער בגילאי 10-13 לקרוא אותה. אם הוא הבין – אתם מסודרים.

טיפ שני: מידע בעל ערך מביא לתנועת גולשים לאתר

זה חשוב מאוד לתת דוגמאות להצלחות משפטיות שלכם ולתיקים בהם זכיתם בשביל הלקוחות השונים, אך מה שיביא לאתר שלכם תנועה אמיתית ממנועי החיפוש הוא מידע. רוב האנשים לא יחפשו באינטרנט דווקא את השם שלכם או תיקים לדוגמא בנושא דומה לזה שמעסיק אותם.

רוב האנשים יחפשו מידע כללי בנוגע לבעיה המשפטית שמעסיקה אותם, קצה חוט שיוביל אותם לפתרון. את קצה החוט הזה אתם צריכים לתת להם במאמרים, ולהוביל אותם צעד אחר צעד אליכם. איך? בעזרת מאמרים שנותנים להם ידע רלבנטי בתחום.

טיפ שלישי: קידום אתר תדמית דורש הרבה תוכן

עצם קיומו של אתר תדמית לעורכי דין, או לכל מקצוע אחר, עדיין לא מבטיח שהוא יעלה בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש. אחד הפרמטרים הנדרשים לקידום האתר שהוא תוכן, וכדי לסייע לקידום האתר לכם אתם צריכים לכתוב הרבה ולהעלות תכנים חדשים לאתר לפחות פעם בשבוע, ורצוי יותר.

כדי לעבות את התוכן תוכלו בהחלט להעלות גם סיפורי מקרה לדוגמא כחלק מהתוכן, אבל רובו צריך להיות מאמרים בעלי ערך, כפי שכבר ציינו.

טיפ רביעי: שלבו במאמרים ביטויי מפתח

פרמטר נוסף שיכול להעלות את האתר שלכם בדירוג תוצאות החיפוש הוא שילוב של מילות מפתח רלבנטיות לתחום שלכם במאמרים. ניתן לבדוק בגוגל אנליטיקס מהם ביטויי המפתח שמשתמשים בהם הכי הרבה או להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום הקידום ולהכניס את הביטויים הללו במאמרים.

חשוב מאוד לא לוותר על תקינות השפה כדי להכניס את ביטויי המפתח! אם הביטוי לא משתלב בצורה נכונה בכתוב – ותרו עליו. זה מוריד את ערכו של המאמר בעיני הקוראים ומוריד את הדירוג שלו במנועי החיפוש.

טיפ חמישי: קידום אתרים מחייב שפה תקנית

נדיר למצוא בתוצאות החיפוש הראשונות מאמרים או דפים הכתובים בעילגות. למה? כי חלק מהגולשים נרתעים מעילגות, בעיקר עם היא מופיעה באתר של עורכי דין שנתפסים כמשכילים יותר מהשאר.

אם הגולשים נכנסים לעמוד ויוצאים ממנו תוך זמן קצר, או קוראים את המאמר ולא ממשיכים לגלוש באתר, הדירוג של העמוד יורד בצורה אוטומטית. עילגות גורמת לכם להפסיד פעמיים: פעם אחת על ידי הברחת לקוחות פוטנציאליים ופעם שניה על ידי הורדת דירוג העמוד. לכן, הקפידו על כתיבה בשפה תקנית ועשו הגהה לכל מאמר לפני שהוא מועלה לאתר.

בהצלחה!