עורכי הדין גילו בשנים האחרונות את כוחה של המדיה הדיגיטלית בשיווק וליותר ויותר עורכי דין יש אתר תדמית פעיל, מוצלח יותר או פחות.

למרות שההמלצה הכללית היא להיעזר בחברה מקצועית לבניית אתרים כדי לבנות אתר תדמית מוצלח, כדאי לכם לדעת כיצד מציגים עורך דין כמומחה באתר האינטרנט. זה יכול לעזור לכם לזהות חברה מקצועית לבניית אתרים ולסייע לכם בבניית אתר מוצלח

הצגת ההתמחות

פירמות עורכי דין יכולות להתמחות בכל התחומים או ברובם כיוון שעובדים בכל פירמה הרבה מאוד עורכי דין שמתמחים בתחומים שונים. עורך דין עצמאי מתמחה בתחום אחד או שניים וכך עליו להציג את עצמו.

אין עורך דין "כללי" וכל עורך דין צריך להיות מוצג באתר שלו כמומחה בתחומו. האתר כולו צריך לסבוב סביב תחום ההתמחות – המאמרים, הסרטונים וכל המידע שמובא בו חייבים להיות קשורים לתחום זה בלבד. אל תנסו להתפזר לתחומים שונים בהם אינכם מומחים.

בדיוק כמו שמידה ופונים אליכם למתן שירותים משפטיים בתחום שאינו תחום ההתמחות שלכם אתם מפנים למישהו אחר, גם את ההתעסקות הוירטואלית בתחומים אחרים כדאי להשאיר למי שמומחה בהם. הדבר גורם לפיזור האנרגיה שלכם, מושך אליכם קהל שאינו רלבנטי עבורכם ומטשטש את תחום ההתמחות שלכם.

מאמרים

פרסמו כמה שיותר מאמרים בתחום ההתמחות שלכם ובו בלבד. מאמרים שנותנים מידע רלבנטי ובעל ערך לגולשים המחפשים מידע בתחום זה הם המגנט הטוב ביותר למשיכת לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם.

ממילא אתם לא מחפשים לקוחות הזקוקים לעזרה בתחומי התמחות אחרים, אבל לאלה שכן זקוקים לתחום ההתמחות שלכם כדאי שתתנו כמה שיותר מידע שיעזור להם להבין את התחום טוב יותר. מי שירגיש פחות אבוד בזכות מידע שתתנו לו יגיע אליכם כלקוח כאשר יצטרך סיוע משפטי מקצועי.

סרטונים

סרטונים ומאמרים נכללים תחת הכותרת הכללית "תוכן". הרבה מאוד אנשים מעדיפים לצפות בסרטונים על פני קריאת מאמרים, וכמובן שנוח מאוד לשתף את הסרטונים הלו ברשתות החברתיות ואפילו בווטסאפ.

לכן, כדאי מאוד להעלות חלק מהתוכן בצורת סרטונים שונים שלכם מסבירים על היבטים שונים של תחום ההתמחות, נותנים טיפים ועצות מעשיות וכו'. הציגו את עצמכם בתחילת כל סרטון בשמכם המלא וציינו כי אתם עורכי דין המתמחים בתחום X. אל תדברו בסרטונים האלה על כמה אתם מוצלחים ומצליחים אלא תנו תועלת לצופים. אם הם יקבלו תועלת הם כבר יסווגו אתכם כמומחים בעצמם.

המלצות

כל אתר תדמית בכלל, ואתר של עורכי דין בפרט, חייב להכיל עמוד ייעודי להמלצות. המלצות של לקוחות מרוצים – מהשירות ובעיקר מהתוצאות המשפט, הם ההוכחה הכי טובה למומחיותכם בתחום.

כמה שיהיו יותר המלצות ככה תיראו כמומחים גדולים יותר בעיני הלקוחות הפוטנציאלים. אפשר לשלב המלצות מצולמות וכתובות, והעיקר הוא לא להמציא או לפברק שום דבר אלא להביא את הדברים כלשונם, ורצוי בגוף ראשון של הממליץ, תוך ציון שמו המלא.

שימוש נכון בתמונות באתר

הרבה עורכי דין משתמשים באתרים שלהם בתמונות כלליות לאווירה או תמונות של מאזנים או פטיש וכו'. ניתן להשתמש בתמונות כאלה כמובן, אך עדיף לשים תמונות אותנטיות יותר – שלכם, של המשרד, של בית המשפט וכו'.

כמובן שכדאי להקפיד על שימוש בתמונות מקצועיות ואיכותיות, אך עצם ההצגה שלכם בבית המשפט ובמשרד מספיקה כדי להכניס לתת המודע של הגולשים את העובדה כי אתם עורכי דין עובדים ופעילים, ולכן מוצלחים.
אם יש לכם דף פייסבוק פעיל, וכדאי שיהיה לכם, תוכלו גם להעלות סטטוסים קצרים מבית המשפט עצמו, כולל מיקומכם, מה שרק יוסיף לתפיסה הזו.