לפעמים נדמה שאת המושג קריאייטיב (יצירתיות) שחקו עד עפר דק, ובכל זאת אי אפשר באמת לבנות אתר איכותי בלי רעיון ייחודי ומיוחד. נשמע כמו סיסמה שחוקה? בואו נבחן את זה לעומק, ונראה אם באמת אתרים בלי קריאייטיב איכותי עומדים במבחן השוק העסקי. תהליך של עיצוב אתר אינטרנט מצליחים מתחיל מהתוצאה הסופית מה אנחנו מנסים לייצר. כל תהליך הקריאייטיב, ההתאמה למיתוג, חווית המשתמש והצלחת התהליך תלויים בנקודה זו.
קחו דוגמה ריאליסטית לחלוטין – חנות בגדים שרוצה להתרחב מבחינה עסקית. יכול להיות שאפילו הולך לה לא רע ברחוב שבה היא ממוקמת, באחת השדרות בפריפריה נניח. אבל מה לעשות, חלק ניכר מהלקוחות שעוברים ברחוב עדיין בוחרים לעבור על פניה ולהגיע עד לקניון הלא-רחוק. לכולנו ברור שבקניון ישנם כל המותגים הנפוצים בארץ, אשר נוגסים לא רע בנתח השוק. ולמרות כל זאת, סך הכול החנות מסתדרת – אבל קצת פחות ממה שבעליה היו רוצים.
יועץ עסקי או שיווקי, היה ניגש לבחון את הסיטואציה של החנות מבחינת תפוצה ואטרקטיביות:
התשובה לכל אלו יחד אמורה לספק תמונה איכותית של העסק, מה מייחד אותו, מה מושך בו, וכל היוצא בכך. עם זאת אפשר לגשת לשולחן האסטרטגיה, ולפתח תכנית שיווק יעילה לעסק הבגדים הקטן, ולגרום לחנות לא רק להצליח במיקום הספציפי שלה, אלא אולי גם להתחיל ולהתרחב לסניפים נוספים עם הזמן.
אבל שימו לב לעיקר – הסוד טמון במונח "קריאייטיב", כי תכנית שיווק אי אפשר באמת להרים בלי חשיבה מחוץ לקופסה, תפיסה עיצובית ייחודית, ויצירת מיתוג מבודל ומושך לעסק הספציפי עליו אנו מדברים. ובדיוק אותו העיקרון עובד גם באתרי אינטרנט, אם לא יותר.
האינטרנט הוא כמו אוקיינוס עצום ממדים, אפשר למצוא בו הכול. הבעיה של הגולשים היא לא ש"הכול נגיש" להם פתאום, אלא שממש קשה לבחור מתוך האינספור אתרים את זה שמתאים בדיוק למה שהם מחפשים. במילים אחרות, אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש חולצה, הוא יכול למצוא אלפי אתרים שיספקו לו חולצות – אבל איזה מהם מספק את החולצות בסגנון שהוא אוהב?
חנויות או אתרים לעסקים באינטרנט הם בדיוק כמו חנויות בשדרה אינסופית. הלקוח מתחיל ללכת מקצה הרחוב מטה (הוא מחפש בגוגל ומוצא כל מיני תוצאות), ומתחיל לבחון את החנויות (התוצאות) אחת אחת. כל פעם שהוא נתקל במשהו שמוצא חן בעיניו, הוא נכנס ובוחן את האתר מקרוב. אבל לפני שהוא מתחיל לגלוש בתוך האתר, הוא צריך שהדבר הראשון שהוא יראה ימשוך לו את העין, יעביר לו את המסר – הגעת למקום הנכון.
איבוד הלקוחות הגבוה ביותר באינטרנט הוא בכניסה לעמוד אחד, זאת אומרת – הלקוח כבר נכנס לאתר, אבל משהו לא דיבר אליו. הוא פשוט הסתובב לאחור ויצא. מה הייתה הבעיה? סביר להניח בעיית קריאייטיב. במילים אחרות – האתר לא דיבר אל הלקוח, לא משך אותו, לא סקרן אותו. ופעמים רבות זה עוד לפני שהוא אפילו בדק מוצר אחד!
אז כן, על פי מה שאמרנו עד כה אפשר לסכם ולומר שאתר ללא קריאייטיב, ללא חשיבה עיצובית ייחודית, לא באמת יחזיק מים. יכול להיות שישווקו אותו נהדר, יהיו לו אלפי כניסות, ועדיין לא יהיו מכירות או הלקוחות יברחו. מדוע? כי עיצוב אתר אינטרנט לעסקים חייב להיות מבוסס על משהו ייחודי ומעניין, משהו שישדר ללקוח – הגעת למקום הנכון.
כשאתרי אינטרנט מעוצבים בצורה הנכונה, התוצאות של השיווק שלכם רק ישתפרו –
עיצוב אתר אינטרנט רק יכול לשפר את התוצאות העסקיות שלכם. אבל כמובן שזה אומר שהעיצוב חייב להיות ביד מקצועית ועם צוות שמבין שיווק. אחרת התוצאה עלולה להיות בינונית, ואתר שאינו מוצלח – מעוצב או לא – הוא אתר לא טוב מבחינת המטרה העסקית.
מחפשים תוצאות עסקיות באינטרנט? תתחילו לחשוב על הקונספט הייחודי של העסק שלכם, וכיצד זה בא לכדי ביטוי כשמדברים על עיצוב ושיווק. ואם תירצו, אנחנו תמיד כאן לעזור לכם בדרך. לפגישה ראשונית ללא עלות צרו עמנו קשר עוד היום, והצוות המקצועי שלנו ישמח לעזור לכם.
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.