בניית אתר תדמית מקצועי – עניין של מקצוענות

  • איך יודעים שבונה אתרים הוא מקצועי?
  • מה מבדיל או מאפיין חברה לבניית אתרים מקצוענית מחובבנית?
  • מה זה אומר בניית אתר תדמית מקצועי? איך אפשר לזהות מקצוענות בתחום?

שאלות כאלו, ועוד רבות אחרות, בוודאי עוברות לכם בראש כשאתם מחפשים חברה לבניית אתרים. ועם סיבה טובה, כי זה באמת תחום מאוד מורכב שקשה לזהות בו מקצוענות לעומת שווקים אחרים. אפילו בונה אתרים שעבר אלפי הכשרות אינו בהכרח מתאים לבניית אתר תדמית, בדיוק בגלל המורכבות הזו שאנחנו קוראים לה הפן השיווקי של האתר. אז מה אפשר לעשות? איך אפשר בכל זאת לגשת לבעל מקצוע בתחום, ולדעת משהו על המומחיות והמקצוענות שלו?

בניית אתר תדמית מקצועי – טיפים לביצוע

טיפ 1: לא להתבלבל מהמילים הגדולות – העיקר מתחיל בגישה!

נסו להניח בצד לרגע את העובדה שסביר להניח וכל מיני דברים שיגידו לכם בדרך בעלי מקצוע מאוד מבלבלים. מילים גדולות כמו רספונסיביות, ממשק משתמש (UI), חווית משתמש (UX), JAVA, וורדפרס, דוט.נט, אופטימיזציה, ועוד אלף ואחת מילים מרשימות – כל אלו הן רק מילים אם לא עומדת מאחוריהן פרקטיקה מקצועית אמתית. ומה זה אומר פרקטיקה מקצועית? קודם כל גישה.
קחו לדוגמה חברה שרוצה להקים אתר שמטרתו למכור שירותים או מוצרים. זהו אתר מכירה, לא אתר תדמית. אם בונה האתרים ניגש לעבודה מבלי לחטט בקרביים שלכם כבר יש לנו נורת אזהרה. אתם אמורים להיות מוצפים בשאלות כגון –

  • איך מכירה מתבצעת?
  • איך למקסם מכירות?
  • אלו אפיקי שיווק אתם הולכים לתפעל?
  • מה תופס את הלקוח ומושך לקניה?
  • איך אתם ממשיכים את הטיפול בלקוח לאחר מכן?
  • ומה בנוגע לתדמית – איך זה בא לכדי ביטוי באתר?
  • האם המערכת צריכה להתממשק עם אתרים/תוכנות חיצוניים?
  • ועוד ועוד ועוד…

    שימו לב שכל השאלות הללו מתמקדות בליבה אחת – שיווק ומכירות.

    טיפ 2: בניית אתר תדמית מקצועי הם לא אתרי מכירה!

    אתר לעסקים

    אתר לעסקים

    יש כאלו שיגידו לכם שזה אותו הדבר, או שההבדלים הם ממש קטנים. זה לא נכון. אופני השיווק באתרי תדמית שונים לחלוטין מאשר באתרי מכירה, או שירות. בעוד באחרונים תצפו לראות אלמנטים שמקדמים מכירה או הנעה לפעולה באופן מאוד ישיר, באתרי תדמית כמעט ואין הנעה לפעולה שנראית או מרגישה כמו מכירה. לא תהיה "דחיפה" של הגולש להפוך להיות לקוח, אבל עדיין ישנה הצפייה שלך – בעל העסק – שהגולש יהפוך ללקוח. אולי מחוץ למרחב הדיגיטלי.

    במילים אחרות, בניית אתר תדמית מקצועי מתחילה מקונספציה שיווקית אחרת לחלוטין מאשר זו של אתרי מכירה או הצעת שירותים. ואם בעל המקצוע שלפניכם לא מגיע מעולם השיווק, אז כל מה שהוא ידע לדבר עליו יהיה תבנית וורדפרס, או תצורת אתר סטנדרטית אחרת. וזו טעות…

    טיפ 3: אתר תדמית דורש חשיבה מעודנת

    כן, כן. זוהי האמת. כדי ליצור אתר תדמית ממש מוצלח, צריך להשקיע לא מעט זמן בלחשוב ולבחון את כל הדברים הקטנים שמייצרים הנעה לפעולה לא אגרסיבית. למשל, איך גורמים לאתר שלכם ליצור מצב בו הלקוח מבין שאתם מקצוענים ורציניים בתחומכם, ואולי גם נרשם לקבל ניוזלטר או ממליץ עליכם דרך האתר שלכם לחברות אחרות בתחום. במילים אחרות, אנחנו רוצים לרתום את הלקוח למשימת השיווק שלכם, ולא רק להציע לו את השירותים שלכם.

    אתר תדמית מעולה יגרום ללקוחות שלכם לדבר עליכם גם מחוץ לפגישה. הרושם שהשארתם עליהם לא יגמר בסוף בפגישה, אלא ילווה אותם הביתה, לפגישה העסקית הבאה, ואולי אפילו לאורך כל אותו השבוע. זה תפקיד של אתר תדמית מוצלח – לגרום ללקוח שלכם לרצות עוד בכל הנוגע להתקשרות עמכם.

    טיפ 4: כמה פעמים שמעתם את המילה שיווק?

    שיווק

    שיווק


    זה אולי אחד הטיפים החשובים שנוכל לתת לכם בכל הנוגע לאתרי תדמית. תבינו, מקצועיותו של בונה האתרים מבחינה טכנית היא חשובה. אבל לרוב זה לא הדבר הכי חשוב כשמגיעים לתכלס (אלא אם מדובר בעבודה מאוד מאוד גרועה ואז הסממן הראשון לכך יכול להיות מחיר נמוך ולא סביר ביחס לשוק).

    אתר תדמית צורך שיווק. זה דבר שחשוב ביותר להבין, ואתם יכולים לקרוא על כך גם במאמרים אחרים שלנו כגון:

    כל הסודות מאחורי: בניית אתר תדמית

    הקמת אתרי תדמית: מלמדים את האינטרנט שיעור בשיווק

    כל מה שלא יגידו לכם על עיצוב אתרי תדמית

    כל מה שלא מספרים לכם על בניית אתרים ושיווק

    כשניגשים לבניית אתר תדמית מקצועי מהזווית השיווקית, למעשה בוחנים לא רק את הרעיון הכללי של האתר, אלא את כל האספקטים והאלמנטים שיהיו בו. זוהי מקצוענות אמתית – כשחושבים לעומק, מזהים את הצורך שלכם כעסק וגם של הלקוח הגולש באתר, כשיוצרים אתר שנותן מענה אמתי ואיכותי לתדמית שלכם, כשיוצרים חוויה ייחודית ושונה אשר מדברת את השפה העסקית שלכם. הדברים הללו ועוד רבים אחרים הינם תוצר של עבודה וחשיבה שיווקית.

    אז הניחו לרגע בצד את כל המילים הגדולות של בוני אתרים, ובוא נתחיל לחשוב על איך גורמים לאתר שלכם לא רק להיות התדמית שלכם, אלא גם לייצר לכם תוצאות שיווקיות אמתיות. זוהי מקצוענות אמתית, כזו שרואה את התמונה המלאה על כל מרכיביה. ואנחנו מזמינים אתכם לבדוק אותנו בכך.