שאלות כאלו, ועוד רבות אחרות, בוודאי עוברות לכם בראש כשאתם מחפשים חברה לבניית אתרים. ועם סיבה טובה, כי זה באמת תחום מאוד מורכב שקשה לזהות בו מקצוענות לעומת שווקים אחרים. אפילו בונה אתרים שעבר אלפי הכשרות אינו בהכרח מתאים לבניית אתר תדמית, בדיוק בגלל המורכבות הזו שאנחנו קוראים לה הפן השיווקי של האתר. אז מה אפשר לעשות? איך אפשר בכל זאת לגשת לבעל מקצוע בתחום, ולדעת משהו על המומחיות והמקצוענות שלו?
נסו להניח בצד לרגע את העובדה שסביר להניח וכל מיני דברים שיגידו לכם בדרך בעלי מקצוע מאוד מבלבלים. מילים גדולות כמו רספונסיביות, ממשק משתמש (UI), חווית משתמש (UX), JAVA, וורדפרס, דוט.נט, אופטימיזציה, ועוד אלף ואחת מילים מרשימות – כל אלו הן רק מילים אם לא עומדת מאחוריהן פרקטיקה מקצועית אמתית. ומה זה אומר פרקטיקה מקצועית? קודם כל גישה.
קחו לדוגמה חברה שרוצה להקים אתר שמטרתו למכור שירותים או מוצרים. זהו אתר מכירה, לא אתר תדמית. אם בונה האתרים ניגש לעבודה מבלי לחטט בקרביים שלכם כבר יש לנו נורת אזהרה. אתם אמורים להיות מוצפים בשאלות כגון –
ועוד ועוד ועוד…
שימו לב שכל השאלות הללו מתמקדות בליבה אחת – שיווק ומכירות.
אתר לעסקים
יש כאלו שיגידו לכם שזה אותו הדבר, או שההבדלים הם ממש קטנים. זה לא נכון. אופני השיווק באתרי תדמית שונים לחלוטין מאשר באתרי מכירה, או שירות. בעוד באחרונים תצפו לראות אלמנטים שמקדמים מכירה או הנעה לפעולה באופן מאוד ישיר, באתרי תדמית כמעט ואין הנעה לפעולה שנראית או מרגישה כמו מכירה. לא תהיה "דחיפה" של הגולש להפוך להיות לקוח, אבל עדיין ישנה הצפייה שלך – בעל העסק – שהגולש יהפוך ללקוח. אולי מחוץ למרחב הדיגיטלי.
במילים אחרות, בניית אתר תדמית מקצועי מתחילה מקונספציה שיווקית אחרת לחלוטין מאשר זו של אתרי מכירה או הצעת שירותים. ואם בעל המקצוע שלפניכם לא מגיע מעולם השיווק, אז כל מה שהוא ידע לדבר עליו יהיה תבנית וורדפרס, או תצורת אתר סטנדרטית אחרת. וזו טעות…
כן, כן. זוהי האמת. כדי ליצור אתר תדמית ממש מוצלח, צריך להשקיע לא מעט זמן בלחשוב ולבחון את כל הדברים הקטנים שמייצרים הנעה לפעולה לא אגרסיבית. למשל, איך גורמים לאתר שלכם ליצור מצב בו הלקוח מבין שאתם מקצוענים ורציניים בתחומכם, ואולי גם נרשם לקבל ניוזלטר או ממליץ עליכם דרך האתר שלכם לחברות אחרות בתחום. במילים אחרות, אנחנו רוצים לרתום את הלקוח למשימת השיווק שלכם, ולא רק להציע לו את השירותים שלכם.
אתר תדמית מעולה יגרום ללקוחות שלכם לדבר עליכם גם מחוץ לפגישה. הרושם שהשארתם עליהם לא יגמר בסוף בפגישה, אלא ילווה אותם הביתה, לפגישה העסקית הבאה, ואולי אפילו לאורך כל אותו השבוע. זה תפקיד של אתר תדמית מוצלח – לגרום ללקוח שלכם לרצות עוד בכל הנוגע להתקשרות עמכם.
שיווק
אתר תדמית צורך שיווק. זה דבר שחשוב ביותר להבין, ואתם יכולים לקרוא על כך גם במאמרים אחרים שלנו כגון:
כל הסודות מאחורי: בניית אתר תדמית
הקמת אתרי תדמית: מלמדים את האינטרנט שיעור בשיווק
כל מה שלא יגידו לכם על עיצוב אתרי תדמית
כל מה שלא מספרים לכם על בניית אתרים ושיווק
כשניגשים לבניית אתר תדמית מקצועי מהזווית השיווקית, למעשה בוחנים לא רק את הרעיון הכללי של האתר, אלא את כל האספקטים והאלמנטים שיהיו בו. זוהי מקצוענות אמתית – כשחושבים לעומק, מזהים את הצורך שלכם כעסק וגם של הלקוח הגולש באתר, כשיוצרים אתר שנותן מענה אמתי ואיכותי לתדמית שלכם, כשיוצרים חוויה ייחודית ושונה אשר מדברת את השפה העסקית שלכם. הדברים הללו ועוד רבים אחרים הינם תוצר של עבודה וחשיבה שיווקית.
אז הניחו לרגע בצד את כל המילים הגדולות של בוני אתרים, ובוא נתחיל לחשוב על איך גורמים לאתר שלכם לא רק להיות התדמית שלכם, אלא גם לייצר לכם תוצאות שיווקיות אמתיות. זוהי מקצוענות אמתית, כזו שרואה את התמונה המלאה על כל מרכיביה. ואנחנו מזמינים אתכם לבדוק אותנו בכך.
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.