בניית אתר לעסק שלא רוצה שיווק דיגיטלי

יש עסקים שלא רוצים לשווק באינטרנט. או ליתר דיוק, שלא מוכנים להשקיע משאבים כדי לשווק את האתר שלהם. רוב העסקים הללו מתייחסים לאתר כסוג של כרטיס ביקור, או עלון המפרט מידע על האתר ללקוחות אשר מכירים את העסק. פעמים רבות, האתר משמש אותם כסוג של תחנה שנייה, לאחר שפגישה עם הלקוח כבר התקיימה ועכשיו רק צריך לשכנע את הלקוח בלגיטימיות של העסק, או להציג את התדמית הנכונה.

באופן טבעי, אתרים מהסוג הזה הינם לרוב אתרי תדמית. אך האם באמת צריך לבנות אותם באופן כה פשוט אשר לא יותיר מקום לשיווק דיגיטלי רציני בעתיד? מבחינה תקציבית לטווח הקצר, יכול להיות שהתשובה היא כן. אך אם מסתכלים על התמונה המלאה, ובוחנים את השימושיות באתרי תדמית לאורך השנים, ככל הנראה שבנקודה מאוחרת יותר – רוב העסקים יעשו שימוש שיווקי באתר שהם לא חשבו עליו מראש. אז מה צריך לקחת בחשבון בנוגע לבניית אתר לעסק כזה?

בניית אתר לעסק שלא רוצה שיווק דיגיטלי: בניית אתר תדמית לעסק שלא רוצה לשווק

סוגי אתרים לעסקים

סוגי אתרים לעסקים

הגעתם למסקנה שאתם רוצים אתר, ככל הנראה אתר תדמית, אבל אתם ממש לא מתכוונים להפיץ או לשווק אותו. ובטח שלא להשקיע בו מבחינת קידום אורגני או ממומן. במילים אחרות, אתם רוצים אתר כי אתם מבינים שהלקוחות שלכם יבדקו עליכם באינטרנט, ואולי זה חשוב לתת להם את המענה הראוי.

אתר תדמיתי פשוט יכול לעלות מעט כסף, אך לרוב לא מדובר בפרויקט עתיר השקעה. רוב העסקים בתחילת דרכם, ובמיוחד אלו אשר נותנים שירותים ולא מציעים מוצר ספציפי למכירה, פונים אל האופציה של בניית אתר תדמית פשוט כזה. החשיבה הראשונית היא באמת שכרגע אין את המשאבים להשקיע בשיווק האתר באופן מאסיבי, או לא בטוחים מה זה אומר, מה צריך לעשות בכלל, או אם זה רלוונטי לעסק שלהם.

הבעיה העיקרית שחשוב לקחת בחשבון היא שכאשר בונים אתר בתקציב נמוך, מבלי לקחת בחשבון את השימושים השיווקיים בעתיד – ככל הנראה תצטרכו להחליף את האתר, או להשקיע לא מעט כסף בעתיד כדי לוודא שהוא יהיה שמיש בפועל לעבודות שיווק.

בניית אתר לעסק שלא רוצה שיווק דיגיטלי: לוקחים בחשבון את שלב ב'

אתר עסקי הוא נכס. חשוב לזכור זאת. הוא לא רק כרטיס ביקור, שאפשר להחליף אותו בעלות יחסית נמוכה ואף אחד לא יפגע מכך כנראה. כאשר אתר הופך להיות פעיל, נפוץ, עם תנועה ופעילות שיווקית פוטנציאלית (אפילו אם הוא לא מייצר לקוחות באמת כרגע) – זהו אתר שכדאי להשקיע בו.

בניגוד למה שאתם חושבים בתחילת הדרך, בפועל אחוז משמעותי מהלקוחות שלכם מסתובב באינטרנט ויכול להגיע לאתר שלכם. למעשה, הוא גם יכול להשתכנע ליצור עמכם קשר. זה מצריך עבודה והשקעה, ללא ספק – אבל פוטנציאלית כנראה שיש לכם הרבה לקוחות באינטרנט שאתם כרגע לא יודעים איך להגיע אליהם. יכול להיות שזה גם באמת גדול עליכם תקציבית, למשל בתחום עריכת הדין המתחרים שלכם כנראה משקיעים המון כסף בקידום שלהם, זה תחום תחרותי ביותר.

עם זאת, המצב היום לא משקף בשום צורה את המצב בו תהיו כאשר תגדלו קצת, ותרצו להשקיע בקידום האתר שלכם. אבל אז יכול להיות שתגלו שהאתר שלכם כבר לא מתאים…

בניית אתר לעסק שלא רוצה שיווק דיגיטלי: מכינים מראש אתר לפעילות שיווקית

הדרך הנכונה לפעול, היא לקחת בחשבון את הסיטואציה האפשרית עוד שנה או שנתיים שתרצו לצאת לקמפיינים שיווקיים. במצב כזה, לא תרצו להתחיל לבנות אתר מחדש ככל הנראה, מאחר ומדובר בתהליך ארוך ובהשקעות נוספות. אז מדוע לא לבנות את האתר מראש בהתאמה לשלב הזה? וכשתרצו, פשוט תוכלו להרים את הקמפיינים ולצאת לדרך?

בשביל לעשות את זה, חשוב לדאוג שהחברה שבונה לכם את האתר חושבת ונושמת שיווק דיגיטלי, ולא רק בניית אתרים. אתם צריכים מישהו שיודע לקרוא את המפה, ולזהות את מה שאתם כרגע לא בטוחים לגביו:

  • להכין את האתר מבחינת קידום אורגני
  • להכין פלטפורמה שיודעת לקדם קמפיינים ממומנים בצורה נכונה
  • אולי להכין תבניות לדפי נחיתה עם אפשרות לשכפול ועריכה
  • להטמיע כבר עכשיו מדיה חברתית, או לכל הפחות לקחת אותה בחשבון
  • להכין את האתר לקיבולת של מאמרים ותכנים עתידיים
  • אולי תרצו יום אחד לשלב סרטונים או קבצי מדיה באתר
  • מה לגבי ארכיון, קבצי PDF, מאגר מידע ללקוחות?

כל אלו ועוד הם דברים שכדאי, וגם יותר חסכוני תקציבית, לקחת מראש בחשבון באפיון האתר. רק לא בטוח שתדעו מה לבקש בשלב בו אתם נמצאים, וכאן נכנסת לתמונה חברה לבניית אתרים שחיה בעולם השיווק הדיגיטלי.