איך לייצר תוכן מדהים שיביא לכם תנועה אורגנית מגוגל באופן קבוע?

כתיבת תוכן לאתר שלכם היא אולי הדבר הכי חשוב בכל הנוגע לקידום אתרים אורגני. טובי המומחים בעולם השיווק הדיגיטלי ועולם ה-SEO אומרים שאנשים רבים מפספסים את המטרה כאשר הם משקיעים רק במילות מפתח ובהתאמת התוכן למנועי החיפוש ומפספסים את העיקר – שזה האנשים.

אם תכתבו את התוכן שלכם בצורה ייחודית, איכותית ובעלת ערך לקהל שנמצא מעבר למסך המחשב שלכם וקורא את התוכן שלכם – אתם עושים כבר 80% מעבודת השיווק שלכם. תוכן איכותי ובעל ערך יגרום לאנשים להתחבר אליכם, להאמין בכם, להעריך אתכם, להמשיך לעקוב אחריכם וברגע שיהיו בשלים מספיק אז גם לקנות מכם.

יצירה של תוכן איכותי יכולה להיות קלה מאוד עבור אנשים שהתברכו ביצירתיות וביכולת כתיבה, אפשרית בהחלט למי שקצת מתאמץ להבין כיצד לגשת בצורה נכונה למאמר ואפשרית גם עבור אנשים המשקיעים כסף כדי שכותב תוכן יכתוב עבורם את התוכן.

מה מאפיין תוכן איכותי ואטרקטיבי באתר שלכם?

  • חייב להיות מוקדש לגולש – התוכן שלכם צריך להיות מותאם לגולשים שנמצאים מאחורי המסך. אתם חייבים לאפיין תחילה את קהל היעד שלכם ולהבין אל מי אתם כותבים. אם קהל היעד שלכם הוא נשים בלבד אתם לא צריכים לכתוב ברבים אלא לפנות לנשים בלבד. באותה מידה אם קהל היעד שלכם הוא ילדים ובני נוער – אי אפשר למלא אותם במושגים וסיטואציות של מבוגרים שהם אינם מכירים. חייבים לזכור בראש ובראשונה שהתוכן הוא עבור לקוחות פוטנציאליים וגולשים שקוראים את התוכן ולא רק להעלות תוכן בשביל לקדם את האתר בגוגל.
  • חייב לתת מענה לצורך ולכותרת – אתם לא יכולים לכתוב בכותרת משהו אחד ולחפור במאמר על משהו אחר. אם הגולש נכנס למאמר שלכם לקרוא את התוכן בוא סימן שהכותרת עניינה אותו וסימן שהוא מצפה למצוא תוכן התואם את מה שנאמר בכותרת.
  • חייב להיות ייחודי – אתם לא צריכים להמציא מילים חדשות אבל יש סטנדרטים מסוימים לגבי מה מותר ומה אסור בעניין קניין רוחני באינטרנט גם במקרים של תוכן. מספיק שתעתיקו כמה משפטים כפי שהם מהאינטרנט וגוגל יפסלו את המאמר שלכם, יקנסו אותו ובמקרים חוזרים גם ימחקו את האתר שלכם ממנוע החיפוש שלהם. כמו כן תוכן מועתק חושף אתכם לתביעות וגם הגולשים שלכם לא יעריכו את זה. הם מחפשים את הערך המוסף שאתם יכולים להעניק להם. בין אם אתם כותבים את התוכן בעצמכם או נותנים לכותב תוכן לכתוב אותו עבורכם – כדאי לבצע בדיקת ייחודיות של התוכן בתוכנית קופיסקייפ שגובה כמה סנטים בודדים לכל בדיקה כזו ולהיות בראש שקט.
  • חייב להיות מעניין – על התוכן באתר שלכם להיות מעניין. כל אחד מהמאמרים צריך להיכתב בצורה מעניינת. לא צריך תואר באוניברסיטה בשביל זה – פשוט תהיו אתם ותנו לגולש לקרוא מה שהוא רוצה לקרוא. אם אתם יכולים להוסיף מדי פעם דוגמה, מטפורה או משפט שינני עשו זאת אך בעדינות ולא בהגזמה.
  • חייב להיות ענייני – תוכן ענייני הכוונה לתוכן שלא נמרח. מצד אחד אתם רוצים תכנים ארוכים ואטרקטיביים לגולשים שלכם כי תוכן ארוך זה אומר זמן שהייה ארוך יותר באתר, מאמר מעמיק יותר שיותר סיכוי שייתן מענה לצורך ובכלל מאמרים ארוכים ומקיפים יותר נחשבים לאיכותיים יותר בדרך כלל. מצד שני גולשים לא אוהבים שמבזבזים להם את הזמן או מזלזלים בזמן שלהם. לכן אתם רוצים לוודא שהקריאה של התוכן שלכם מעניינת, שוטפת, עניינית ושאתם לא חוזרים על אותו נושא שוב ושוב בדרכים שונות רק בשביל להאריך את המאמר.
  • חייב להיות קל ונוח לקריאה – מבנה מאמר מסודר, מחולק לפסקות קצרות, כותרות משנה בין לבין, משפטים קצרים עד 25 מילים, פונט נעים ונוח לקריאה, גודל כתב סביר, התקנת תוסף נגישות עם האפשרות להגדיל את הכיתוב כפי שרוצים ועוד.
  • טוב לשלב קצת הומור ואנושיות – חינניות והומור תמיד מוסיף לקריאה מהנה יותר של התכנים.

כיצד בנוי מאמר מסודר שנעים לקרוא?

מאמר שנעים לקרוא הוא מאמר שהמבנה שלו נוח ונעים לקרוא. אף אחד מהגולשים שלכם לא ירצה לראות בלוק שלם של תוכן לא מחולק לפסקאות ולא מסודר. מאמר טוב הוא מאמר שיחולק לפסקאות (עדיף פסקאות של עד 6-7 שורות בדרך כלל אולם במאמרים ארוכים אפשר קצת יותר המבנה עדיין יראה טוב). המשפטים צריכים להיות קצרים ברובם.

כלומר ברוב המאמר שיהיו משפטים של לא יותר מ-25 מילים (אתם לא באמת צריכים לספור אבל הקפידו על משפטים קצרים וענייניים). כמו כן בין הפסקאות כדאי לכלול כותרת משנה שיהיה נוח ונעים לרפרף בעיניים בין הכותרות ולקרוא רק מה שמעניין. טוב לכלול גם בוליטים (רשימה כזו של כוכביות או מספרים) להעשרת מבנה המאמר.

התאמות חשובות של התוכן עבור קידום אתרים אורגני

על אף שאתם אמורים לכתוב את התוכן אל הגולשים שלכם, זה לא אומר שאתם צריכים להזניח את ההתאמות הנדרשות כדי למקסם את הקידום האורגני שלכם בגוגל. עם זאת, אתם רוצים לעשות זאת בצורה נכונה וכזו שלא תפגע באיכות התוכן שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתאים את המאמר גם למנועי החיפוש ובראשם גוגל:

  • הקפידו על כותרת לא קצרה ולא ארוכה מדי למאמר. חשוב לכלול את ביטוי המפתח המרכזי של המאמר בתוך הכותרת בצורה נקייה ואם אפשר בחלק הראשון של הכותרת.
  • השתדלו לחזור על ביטוי המפתח המרכזי לפחות באחת מכותרות המשנה במאמר.
  • חזרו על ביטוי המפתח המרכזי בממוצע בין פעם לפעמיים ל100 מילים. כלומר אם המאמר שלכם באורך 500 מילים חזרו על ביטוי המפתח בין 5 ל-10 פעמים (לא יותר מ10 פעמים אחרת זה ייחשב כספאם).
  • השתדלו להוסיף תמונה למאמר ותנו לה ALT עם ביטוי מפתח הקשור במאמר.
  • הוסיפו קישור פנימי מתוך המאמר באתר שלכם לעמוד אחר באתר שיכול לעזור לגולשים להתמצא מהר יותר בתוכן נוסף באתר שלכם.

איך למצוא נושאים מעניינים למאמרים לאתר שלכם?

הנקודה הבסיסית ממנה אתם צריכים לצאת לדרך כאשר אתם כותבים תוכן לגולשים שלכם היא מה יכול לעניין את הקהל שלכם? כאשר זה נמצא בראש שלכם אתם יכולים להכין כבר רשימה ראשונית של תכנים מעניינים שאתם יכולים לכתוב לגולשים שלכם רק מהכירות ושיחות עם הלקוחות שלכם. הנה עוד כמה רעיונות למציאת תכנים מעניינים לכתיבה לאתר שלכם:

  • התייעצו עם העוקבים שלכם בפייסבוק או ברשימת התפוצה שלכם ושאלו אותם באיזה נושאים הם מחפשים עוד מידע או מענה?
  • עברו על אתרים של מתחרים שלכם כדי לראות על מה הם כתבו לגולשים שלכם.
  • עברו על אתרים באנגלית של חברות בינלאומיות בתחום שלכם.
  • הקלידו בגוגל מאמרים בקטגוריה שבה פועל העסק שלכם לדוגמה "מאמרי קידום אתרים" ותיכנסו לתוצאות הראשונות. זה יראה לכם מאגרים שלמים של מאמרים בנושא שלכם.
  • פתחו ספרים פיזיים או דיגיטליים בתחום שלכם ותמצאו שם המון נושאים בתוכן עניינים שתוכלו לכתוב עליהם מאמרים.

מי כותב את התוכן שלכם?

את התוכן לאתר אתם ככל הנראה תכתבו בעצמכם או תשלמו לכותב תוכן שיכין אותו עבורכם. יש כותבי תוכן רבים בשוק בטווחי מחירים שונים וברמות כתיבה שונות. אין מחיר אחיד או מומלץ וכי תצטרכו לבצע סקר שוק לגבי מחירים מקובלים ביחד לאיכות התוכן שאתם דורשים. אם אין לכם זמן, כוח, יכולת או סבלנות להכין את התוכן שלכם בעצמכם כדאי לשלם לכותב שיעשה זאת עבורכם וכדי לשמור על האתר שלכם פעיל ואטרקטיבי עם הרבה תוכן טוב.

איך לגשת לכתיבת מאמר איכותי לאתר שלכם?

במידה ואתם רוצים לגשת לכתיבת המאמר בעצמכם ובמידה ואתם רוצים שהמאמר יצא מדהים ואיכותי אתם רוצים להתכונן היטב למלאכת הכתיבה שלכם: הימנעו מהסחות דעת במהלך הכתיבה. השאירו טלפונים בצד ועל רטט או השתקה אם אפשר. הכינו לעצמכם שתייה חמה או קרה שאתם אוהבים לצידכם כדי לטעום ממנה קצת במהלך הכתיבה.

פנו את הזמן הנדרש לכתיבה (20-30 דקות או קצת יותר בהתאם לאורך המאמר וליכולות הכתיבה שלכם). תהנו מהרגע וכתבו בהתלהבות – אין לכם מושג איך שזה עובר לגולשים. הכי חשוב – חשבו על הגולש. אתם לא רוצים לכתוב בצורה רובוטית כדי לרצות את מנועי החיפוש אלא שאתם רוצים באמת לתת ערך ומענה אמיתי לגולשים כדי שיאמינו בכם ובבוא הזמן יהפכו ללקוחות שלכם.

הנעה לפעולה ואפשרויות שיתוף

המלצת בונוס היא להוסיף למאמר הנעה לפעולה שתוביל את הגולשים לצעד הבא שתרצו מהם. בין אם זה להשאיר פרטים כדי להצטרף לתפוצה, להוריד מוצר דיגיטלי כלשהו, לקנות מוצר/להזמין שירות, לעשות שיתף למאמר שלכם ברשתות החברתיות, לעקוב אחריכם בפייסבוק/ביוטיוב, להציע להם לקרוא מאמרים נוספים באתר שלכם בנושאים קרובים שאולי יכולים לעניין אותם ועוד.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.