כתיבת תוכן לאתר שלכם היא אולי הדבר הכי חשוב בכל הנוגע לקידום אתרים אורגני. טובי המומחים בעולם השיווק הדיגיטלי ועולם ה-SEO אומרים שאנשים רבים מפספסים את המטרה כאשר הם משקיעים רק במילות מפתח ובהתאמת התוכן למנועי החיפוש ומפספסים את העיקר – שזה האנשים.
אם תכתבו את התוכן שלכם בצורה ייחודית, איכותית ובעלת ערך לקהל שנמצא מעבר למסך המחשב שלכם וקורא את התוכן שלכם – אתם עושים כבר 80% מעבודת השיווק שלכם. תוכן איכותי ובעל ערך יגרום לאנשים להתחבר אליכם, להאמין בכם, להעריך אתכם, להמשיך לעקוב אחריכם וברגע שיהיו בשלים מספיק אז גם לקנות מכם.
יצירה של תוכן איכותי יכולה להיות קלה מאוד עבור אנשים שהתברכו ביצירתיות וביכולת כתיבה, אפשרית בהחלט למי שקצת מתאמץ להבין כיצד לגשת בצורה נכונה למאמר ואפשרית גם עבור אנשים המשקיעים כסף כדי שכותב תוכן יכתוב עבורם את התוכן.
מאמר שנעים לקרוא הוא מאמר שהמבנה שלו נוח ונעים לקרוא. אף אחד מהגולשים שלכם לא ירצה לראות בלוק שלם של תוכן לא מחולק לפסקאות ולא מסודר. מאמר טוב הוא מאמר שיחולק לפסקאות (עדיף פסקאות של עד 6-7 שורות בדרך כלל אולם במאמרים ארוכים אפשר קצת יותר המבנה עדיין יראה טוב). המשפטים צריכים להיות קצרים ברובם.
כלומר ברוב המאמר שיהיו משפטים של לא יותר מ-25 מילים (אתם לא באמת צריכים לספור אבל הקפידו על משפטים קצרים וענייניים). כמו כן בין הפסקאות כדאי לכלול כותרת משנה שיהיה נוח ונעים לרפרף בעיניים בין הכותרות ולקרוא רק מה שמעניין. טוב לכלול גם בוליטים (רשימה כזו של כוכביות או מספרים) להעשרת מבנה המאמר.
על אף שאתם אמורים לכתוב את התוכן אל הגולשים שלכם, זה לא אומר שאתם צריכים להזניח את ההתאמות הנדרשות כדי למקסם את הקידום האורגני שלכם בגוגל. עם זאת, אתם רוצים לעשות זאת בצורה נכונה וכזו שלא תפגע באיכות התוכן שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתאים את המאמר גם למנועי החיפוש ובראשם גוגל:
הנקודה הבסיסית ממנה אתם צריכים לצאת לדרך כאשר אתם כותבים תוכן לגולשים שלכם היא מה יכול לעניין את הקהל שלכם? כאשר זה נמצא בראש שלכם אתם יכולים להכין כבר רשימה ראשונית של תכנים מעניינים שאתם יכולים לכתוב לגולשים שלכם רק מהכירות ושיחות עם הלקוחות שלכם. הנה עוד כמה רעיונות למציאת תכנים מעניינים לכתיבה לאתר שלכם:
את התוכן לאתר אתם ככל הנראה תכתבו בעצמכם או תשלמו לכותב תוכן שיכין אותו עבורכם. יש כותבי תוכן רבים בשוק בטווחי מחירים שונים וברמות כתיבה שונות. אין מחיר אחיד או מומלץ וכי תצטרכו לבצע סקר שוק לגבי מחירים מקובלים ביחד לאיכות התוכן שאתם דורשים. אם אין לכם זמן, כוח, יכולת או סבלנות להכין את התוכן שלכם בעצמכם כדאי לשלם לכותב שיעשה זאת עבורכם וכדי לשמור על האתר שלכם פעיל ואטרקטיבי עם הרבה תוכן טוב.
במידה ואתם רוצים לגשת לכתיבת המאמר בעצמכם ובמידה ואתם רוצים שהמאמר יצא מדהים ואיכותי אתם רוצים להתכונן היטב למלאכת הכתיבה שלכם: הימנעו מהסחות דעת במהלך הכתיבה. השאירו טלפונים בצד ועל רטט או השתקה אם אפשר. הכינו לעצמכם שתייה חמה או קרה שאתם אוהבים לצידכם כדי לטעום ממנה קצת במהלך הכתיבה.
פנו את הזמן הנדרש לכתיבה (20-30 דקות או קצת יותר בהתאם לאורך המאמר וליכולות הכתיבה שלכם). תהנו מהרגע וכתבו בהתלהבות – אין לכם מושג איך שזה עובר לגולשים. הכי חשוב – חשבו על הגולש. אתם לא רוצים לכתוב בצורה רובוטית כדי לרצות את מנועי החיפוש אלא שאתם רוצים באמת לתת ערך ומענה אמיתי לגולשים כדי שיאמינו בכם ובבוא הזמן יהפכו ללקוחות שלכם.
המלצת בונוס היא להוסיף למאמר הנעה לפעולה שתוביל את הגולשים לצעד הבא שתרצו מהם. בין אם זה להשאיר פרטים כדי להצטרף לתפוצה, להוריד מוצר דיגיטלי כלשהו, לקנות מוצר/להזמין שירות, לעשות שיתף למאמר שלכם ברשתות החברתיות, לעקוב אחריכם בפייסבוק/ביוטיוב, להציע להם לקרוא מאמרים נוספים באתר שלכם בנושאים קרובים שאולי יכולים לעניין אותם ועוד.
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.