בואו נדבר רגע על מה שכולם מפחדים לדבר – אתר גרוע מבחינת תדמית. זה לא יהיה שקר לומר שזה קורה הרבה יותר פעמים ממה שנדמה לכם, למעשה אולי אפילו רוב האתרים לא קולעים למטרה התדמיתית שלשמה הוקמו. השאלה היא מדוע, וגם כיצד אפשר לזהות את הבעיות עוד לפני שמתחילים.

עיצוב אתרי תדמית זו משימה ממש לא פשוטה

כן. זה נכון. מי שמספר סיפורים על כמה הקמת אתר זה דבר פשוט – כנראה הוא לא הפתרון המקצועי בשבילכם. וזו הסיבה למה: כדי לעצב אתר תדמיתי בצורה מוצלחת אתה צריך להכיר את העסק שלמולך מבפנים ומבחוץ. וזו האמת לאמיתה.
אתר תדמית הוא לא סתם אתר עם תמונות של העסק וכמה מילים טובות. עיצוב של אתר כזה צריך להכיל את הלב של העסק, ולתרגם אותו לחוויה אונליין, לגלישה באתר מעניין ומושך שגם מסביר ללקוח מי אתם באמת. זהו תהליך, במלוא מובן המילה, ועל כן אינו יכול להתרחש תוך מספר שעות קצרות. מקצועני שיווק אמתיים ייקחו את הזמן כדי לבדוק קשת שלמה של נושאים –

  • מי אתם כעסק?
  • מה אתם מציעים ששונה וייחודי?
  • איך אתם עושים זאת בדרך שלכם?
  • מה הלקוח חווה בתקשורת עמכם?
  • ועוד

כל זאת כדי להבין את הראש שלכם, להבין את העסק שלכם, ולתת ללקוח את ההרגשה שהאתר שלכם הוא למעשה אתם. לא ישות נפרדה ומנותקת תוכן.

אז איך נראה אתר תדמית לא טוב?

אפשר לחשוב שאתר תדמית אשר אינו קולע למטרה יהיה כזה אשר מציג את העסק באופן שלילי, באופן שקרי, אולי זול ופשוט. ואכן, יש לא מעט פעמים שבהם כך נראה אתר תדמיתי – תבנית וורדפרס זולה ופשוטה, עם מספר שינויי קלים, כמה תמונות שזרקנו פנימה (לפעמים גם ללא קשר לעיצוב הכללי), כמה מילים אשר הדגישו מעל תמונה – ללא זרימה, ללא מחשבה עמוקה, ובעיקר מבלי לתת תחושה ללקוח שזה העסק עצמו.
זו בעיה אחת באתרי תדמית, אך תאמינו או לא – יש דרכים אחרות להקמת אתר תדמית שאינו טוב לכם. גם אתרים אשר עולים לא מעט, אולי אפילו דיי הרבה, אבל בפועל פשוט מעבירים ללקוח תחושה לא נכונה. וכשאנחנו מדברים על "לא נכון", הכוונה אינה למשהו אובייקטיבי, אלא להפך – למשהו סובייקטיבי. זה לא נכון לעסק שלכם.
דמיינו אתר תדמית מדהים, מקצועי להפליא, תמונות רציניות בשחור לבן של העובדים וההנהלה, מילים כתובות לתפארת על הרמה המקצועית והאיכותית של השירות, הכול יושב במקומו במדויק, באמת אתר יפה לכל עין. ובכן, באמת שלא יעזור כמה יפה האתר יהיה אם העסק המדובר עליו, למשל, הוא מופע בידור למסיבות.
לקוח שמחפש חברת בידור לאירוע, לא מחפש משהו סטרילי, נקי, יפה ומקצועי. הוא מחפש כיף, הוא מחפש חוויה, הוא מחפש אתר שיעביר לו את הריגוש שהוא עומד לקבל כאשר הוא שוכר את שירותי החברה. אז כן, אפשר לבנות אתר סופר מקצועי, סופר יפה, סופר מדהים – אבל פשוט מעביר את התדמית הלא נכונה לכם.

חשוב לזכור – אתר תדמית מתאים לעסק עבורו האתר מוקם! לכל עסק מתאים משהו אחר מבחינה התוכן, העיצוב והשיווק. כשם שלכל עסק יש תוכנית עסקית ותוכנית שיווקית, כך יש להתאים את אתר התדמית שלכם לתוכניות שלכם.

כך תזהו מומחים לאתרי תדמית ושיווק באינטרנט

מספר טיפים שיעזרו לכם לזהות אם החברה מולכם מדברת את השפה התדמיתית ותדע לשווק אתכם. שווה לשאול, להתעניין ולבדוק לעומק לפני שלוקחים החלטה:

  • המסר השיווקי שלכם –חברה מקצועית תדע לזהות ולדבר אתכם על המסר שלכם, ולדאוג שהעיצוב גם הוא יהיה ברוח המסר השיווקי שלכם.
  • לחפש את המקוריות שבכם – כשמדברים על שיווק מדברים על מקוריות. רוב הלקוחות חושבים שהעסק שלהם לא באמת ייחודי, או לכל הפחות "אנחנו עושים את מה שכולם עושים". אך זה לא נכון, וחברה עם אוריינטציה שיווקית תעזור לכם לזהות את הייחוד והמקורי שבכם.
  • איך האתרים שבניתם לחברות אחרות תרם להם מבחינה שיווקית? – אחת השאלות החשובות שאפשר לשאול, ולא צריך להתבייש לקבל דוגמאות וגם לבקש טלפונים של ממליצים.
  • אני רוצה לדבר עם המעצב – ישנן חברות אשר יוצרות נתק מסוים בין המעצב/ת לבין הלקוח, וזו גישה מוטעית. בעיצוב אתרי תדמית למעצב יש תפקיד קריטי, והסגנון העיצובי שלו/ה חשוב לתוצאה הסופית.
  • לזהות את המוטיבים המובילים – לא כל הלקוחות יודעים לבוא עם מצע שיווקי מסודר ומאורגן, ותפקידו של מעצב אתרי תדמית לזהות את המוטיבים המובילים בעסק שלכם. וקבלו בונוס קטן – זה לא תמיד מה שאתם חושבים, אלא מה אתם משדרים.
  • האם האתרים שלכם מתקדמים עם גוגל? – חשוב לדעת שהאתרים שהחברה בונה יכולים לסייע לכם בקידום אתרים, וכך לקבל יותר גולשים ולקוחות לאתר שלכם. כל אתר צריך להיות מוכן קידום בגוגל, ויש לבדוק כי האתר ישרת אתכם גם בעתיד כשתחליטו שאתם משקיעים בקידום אורגני..
  • לתחזק את האתר, או להישאר מאחור? – חברה טובה לבניית אתרים תבצע תחזוקה שוטפת לאתרים של לקוחותיהם, מכוון שידוע כי אתר שאינו משודרג באופן קבוע נשאר מאחור וכך מתיישן וחשוף למגוון תקלות.
  • אחסון פרטי או אחסון ציבורי? – חשוב לדעת האם החברה שלכם תאחסן את האתר שלכם "ביחד עם כולם" או באחסון פרטי, ששמור ללקוחותיה ומעודכן באופן שותף? בזמן שאין לזה נגיעה ישירה על עיצוב אתרי התדמית של החברה, זה מראה על חוסן ויכולת ביצועים גבוהה.

עיצוב אתרי תדמית זו משימה מורכבת, ולא כל בונה אתרים יודע גם לעצב אותם בצורה הנכונה. אל תהססו לשאול את השאלות הקשות, כדי שהקמת האתר שלכם באמת תהיה ברוח התדמית והעסק שלכם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.