זה לא נעים לומר, אבל סביר להניח שלפחות מתחרה אחד שלכם – ישיר או עקיף – בנה יותר מאתר אחד. והחלק המדהים, שאולי אפילו לא ידעתם, זה שאותם אתרים כנראה פועלים במקביל בו-זמנית. כן, שמעתם נכון, שניים או שלושה, לפעמים גם יותר, אתרים של אותה חברה שמציעים את אותם המוצרים או השירותים, ופועלים במקביל באינטרנט. למה שמישהו יעשה את זה? ואיך זה קשור בכלל לאתר שלכם?
הקמת אתרים לעסקים זה נושא סבוך ומורכב, במיוחד כשמתחילים עם שאלות הקמה משמעותיות כגון:
במאמר זה ננסה להסביר את נושא הקמת האתרים כאסטרטגיה שיווקית, כחלק מהמערך שלכם כדי לקדם את העסק והמוניטין שלו, לשפר את המכירות וכמות הלקוחות שלכם, ולהגיע לתוצאות עסקיות יעילות יותר.
זה נכון שרוב האתרים העסקיים, או שנבנו למטרה עסקית, באינטרנט הישראלי הם אתרים לא טובים. וכשאנחנו אומרים "לא טובים", אנחנו מתכוונים מבחינה שיווקית (למרות שמאוד יכול להיות שזה נכון גם מבחינות אחרות). על מה אנחנו מבססים את המסקנה הזו? בעיקר על כך שרוב בוני האתרים לא יודעים לקחת בחשבון את החשיבה השיווקית של העסק שלכם.
אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי. זה משהו שחשוב להבין. כלי אומר שצריך להשתמש בו בדרך הנכונה, ואם לא משתמשים בו בצורה היעילה הוא פשוט לא עושה כלום. כמו מברג על מדף, אם לא תשמשו בו הוא לא יעשה דבר. ואם תשתמשו בו בתור פטיש… כנראה שזה לא יעשה את העבודה. אותו הדבר גם לגבי אתרים – צריך לעשות בהם את השימוש הנכון, וצריך לדאוג שיש לנו את הכלי הנכון לעבודה והמטרה לשמה התכנסנו.
בוני אתרים לרוב אינם יכולים לעשות את העבודה בשבילכם בכל מה שנוגע לאפיון השיווקי של צרכי העסק שלכם. מה שהם כן יכולים לעשות, אם הם מסתכלים על בניית אתרים מהזווית השיווקית המקצועית, זה לתרגם את המטרות השיווקיות שאתם מביאים עמכם לתצורת אתר, חווית משתמש, גרפיקה, וכדומה. במילים אחרות – אתם אומרים להם מה אתם רוצים שהאתר ישיג, והם צריכים לדעת איך לממש זאת.
אז מתחילים את אפיון האתר מהיעדים והמטרות שלכם, משלבים לתוך זה את המיתוג של העסק, ויחד יש לנו את הבסיס הנכון כדי להבין מה אנחנו רוצים מהאתר העסקי. אבל אם המטרות או המיתוג אינם סגורים על עצמם – יש לנו קרקע מאוד לא יציבה לתחילת העבודה. אם לא עשיתם תהליך כזה, לא בטוח שהאתר שלכם כרגע יודע לעשות את העבודה הנכונה – וזו הסיבה שאמרנו שרוב האתרים העסקיים בעייתיים מלכתחילה.
כאשר סגרנו את האפיון סביב המטרות והמיתוג, אפשר להתחיל לדבר על האתר מבחינה פרקטית יותר. עכשיו אנחנו צריכים לאפיין את הדרך הטובה ביותר לשווק באופן דיגיטלי. שימו לב, אמרנו שהאתר שלכם הוא כלי, מה אם המטרה שלכם היא להיות מספר אחת? להיות בכל מקום? להתפרש כמה שיותר על פני האינטרנט? יכול מאוד להיות שזה מה שחשב המתחרה שלכם כשבנה יותר מאתר אחד.
אחת הטכניקות להתפרש כמה שיותר (וגם לנגוס בכמה שיותר לקוחות) היא לדאוג שאתה תהיה במקומות הראשונים של גוגל. וכאשר אתה עושה את זה עם שלושה אתרים שונים, הלקוחות לפעמים חושבים שמדובר בשלוש חנויות שונות, עושים השוואת מחירים ונתונים ביניהן, ובסוף קונים באחת מהן. ומה קורה כששלושתן שלך? זה כנראה אומר שתנגוש בנתח גדול מאוד מהלקוחות הפוטנציאליים… זוהי טקטיקת שיווק אחת מיני רבות שיכולה להסביר לכם איך שימוש לא צפוי יחסית באתרים יכול להניב תוצאות מפתיעות.
אם אתם רוצים לבנות אתר עסקי שגם מניב תוצאות בשטח, אתם חייבים לחשוב עליו בראש שיווקי כבר משלבי התכנון הראשוניים ביותר. הצוות המקצועי שלנו ב-all internet, חיים ונושמים שיווק דיגיטלי 24/7. אתם מוזמנים לפגישת היכרות, ללא התחייבות! כדי להתחיל ולפענח את האתר הייחודי לכם.
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.