תדמית היא אחת המילים העמומות ביותר במילון העסקי. מה זו בעצם תדמית? ממה היא מורכבת? האם הלקוח באמת חושב במובנים של תדמית, ואם כן אז על מה הוא יסתכל? ואם זה כל כך מורכב בתור שאלה כללית, אז איך בונים אתרי תדמית? איך מבצעים את זה בפועל?

שימו את השאלות לרגע בצד. המטרה שלנו עכשיו היא לפרק את נושא לגורמים שניתן להתמודד עמם, ולפצח את האגוז המורכב הזה שנקרא 'התדמית שלכם'. רק אחרי שנצליח להבין משהו על איך אתם נראים, נחווים ומשמשים את הלקוחות שלכם בפועל – אז נוכל לצלול עמוק יותר אל בניית אתר תדמית ומה זה אומר. אז הכינו לעצמכם כוס קפה, קחו נשימה עמוקה, ובואו נתחיל!

מה זה בכלל תדמית ואיך זה מתקשר להצלחה עסקית?

כמו שכבר הזכרנו, המילה תדמית חמקמקה ומורכבת. אם תנסו לרגע לאסוף את כל המחשבות, הרעיונות, הניסיון והמקצוענות שלכם יחד – לארוז אותם בעטיפה יפה ומזמינה (השיווק שלכם), ועם פתק מרשים עם כמה מילים עליו (הסלוגן שלכם), מה שיתקבל בפועל הוא תמונה מעמיקה אל תוך העסק שלכם. זו החבילה המנצחת שבזכותה אתם נמצאים על המפה העסקית.

התמונה המורכבת הזו, אשר מכילה כל כך הרבה מרכיבים – זו גם יכולה להיות התדמית שלכם. הבעיה היא שלעיתים יש פער בין מה שאנחנו חושבים או מרגישים כלפי העסק שלנו, לבין איך הלקוחות שלנו מבינים את זה. הפער הזה יכול להיות בעיה, כי זה אומר שמשהו בעבודה השיווקית שלנו לא מעביר את המסר הנכון.

עכשיו מתחילה העבודה הקשה – לתרגם את העסק שלכם מאיך שאתם רואים אותו לתדמית שיווקית, איך שאתם רוצים שהלקוחות שלכם יראו אתכם. במילים אחרות, התדמית עסקית שלכם היא חוט השני שעובר בכל הפעולות העסקיות והשיווקיות שאתם עושים, כדי שהלקוחות והספקים שלכם יקבלו מושג על מי אתם. בשלב הזה כבר קצת יותר ברור למה להתעסק בתדמית זה דבר כל כך מורכב, אבל אל תדאגו – בשביל זה אנחנו פה! הדרך להצלחה דיגיטלית עוברת דרך התדמית שלכם, ויחד נצליח לעשות זאת באופן המקצועי ביותר. בואו נצלול כעת אל תוך תהליך עצמו, ונבין למה כדאי לשים לב בדרך אל בניית אתר תדמית.

שלב 1: אפיון וניתוח הקונספט התדמיתי

הצלחה עסקית בעולם הדיגיטל מתחילה בקונספט איכותי ויציב. כן, זה קצת נשמע גדול ומורכב, אבל חשוב להבין את זה – תדמית היא למעשה קונספט, רעיון או מסר שאתם מעבירים אותו ללקוחות שלכם באמצעים ישירים (כמו פרסומים ושיווק) ובאמצעים פחות ישירים (כמו התחושה שנוצרת מההתנהגות של איש השירות שלכם בשטח). בעולם הדיגטלי, שבו נתמקד, גם שם אנחנו מתמקדים באופנים ישירים ועקיפים ליצירת תחושה ונראות מסוימים, במילים אחרות – כדי ליצור את התדמית שלכם. אבל זה כמובן מורכב מאוד.

כדי למצוא את הקונספט השיווקי שלכם צריך להיות סופר יצירתיים. מדוע? כי לכל עסק יש סיפור. והסיפור הזה שלכם, הוא קשור בצורה הדוקה עם התדמית שלכם: לפעמים זה סיפור על עסק משפחתי שעובר מדור לדור, לפעמים זו הגשמת חלום או אמן בתחום מקצועי שאין כדוגמתו, ולפעמים הסיפור יכול להיות פשוט כמו לאפשר ללקוחות מוצרים איכותיים במחירים שווי נפש. החכמה היא לקחת את הסיפור הזה, ובהתאמה לפעול בשטח – זו התדמית שאתם רוצים שהלקוחות ייקחו איתם.

בעולם הדיגיטלי, אנחנו צריכים לקחת את הסיפור שלכם ולספר אותו באמצעות אותו קונספט שהזכרנו. מוצאים את הקונספט השיווקי הנכון, כמו למשל "מוצרים איכותיים במחירים שווי נפש", ומתרגמים אותו לפעולות שיווקיות כמו אתר שמציע הזדמנויות משתלמות עם הסברים שמופיעים באופן אינטראקטיבי על איכות המוצר לעומת התחרות. במילים אחרות, מתרגמים את הסיפור העסקי שלכם לקונספט תדמיתי. וכך עושים את זה:

  1. אפיון ראשוני – מתחילים להסתכל על העסק מקרוב (ותמיד בזווית שיווקית!) – מה מייחד את העסק שלכם? מה מיוחד בכם? מה הסיפור שלכם? איך כל אלו באים לכדי ביטוי בשטח? מדוע לקוחות באים וחוזרים אליכם?
  2. מזהים את הסיפור השיווקי – בתוך הסיפור שלכם, אשר מוצף במהלך האפיון הראשוני, ישנם אלמנטים שיווקיים ייחודיים לכם. מבודדים אותם ומזהים אותם בתוך האפיון, ומתוכם ניתן לגשת וליצור את הסיפור השיווקי העיקרי של איך העסק שלכם נראה ופועל.
  3. סלוגנים ומסרים שיווקיים – את הסיפור השיווקי אנחנו מבודדים לכדי סלוגנים ומסרים עיקריים, אשר יהיו הקו המנחה שלנו בחשיבה על בניית אתר התדמית. כאשר ישנם מסרים שיווקיים ברורים, אפשר להתחיל לדבר על חוויית משתמש (UX), איך הלקוחות שלכם עובדים עם האתר.
  4. תרגום למושגים טכניים שיווקיים – כאשר הסיפור והמסרים השיווקיים מוכנים, אפשר להתחיל לדבר בשפה הטכנית. האם אנחנו רוצים אתר אינטראקטיבי? צעיר? רענן? ממסדי? באלו אופנים יוצגו המסרים השיווקיים? מהי ההנעה לפעולה העיקרית? מהן ההנעות לפעולה המשניות? מה לגבי ממשק? שפת תכנות? כל אלו ניתן להסיק מתוך התמונה התדמיתית שלכם.

כעת, כאשר המידע הראשוני נותח ועובד לכדי תדמית עסקית שיווקית ברורה, אפשר לדבר על בניית אתרי תדמית באופנים הפרקטיים יותר לטכניקת העבודה.

שלב 2: סקיצה ועיצוב אתר תדמית

אז יש לנו סיפור, ויש לנו קונספט שיווקי. עכשיו צריך להתחיל לתרגם את זה לאתר של ממש. איך עושים את זה? כאן נכנס תפקידו של מעצב גרפי מומחה.

מעצב גרפי אשר מומחה לבניית אתרים יודע לקחת את הקונספט של האתר שלכם לצד הסיפור השיווקי, ולשלב אותם לכדי אתר יפיפה וייחודי אשר תפור בדיוק לעסק שלכם. אבל לפני שהוא צולל למים של העיצוב המדוקדק, הוא צריך לייצר סקיצה ראשונית שמתארת איך האתר שלכם עומד להיראות.

אז איך המעצב עושה את העבודה שלו? בבניית אתר תדמית הדגש מונח על תחושה. זה הרבה יותר חשוב מאשר אלמנטים כמו מכירה (בחנות eCommerce), או שכנוע והנעה לפעולה (כמו באתר נותן שירות או רישום מנויים). באתרי תדמית אתם רוצים לעשות את הרושם הנכון, עם המסר הנכון, ובזמן הקצר ביותר. במילים אחרות – המלל והגרפיקה הם בין הדברים החשובים ביותר.

  1. בשלב הראשון, הגרפיקאי בוחן את המידע שנאסף באפיון ומחפש את הקווים המנחים ליצירת התדמית שלכם – עם איזו פלטת צבעים הוא יעבוד, אלו דגשים צריכים להינתן מבחינת מסרים שיווקיים, ומתחיל לחפש את המסגרת העיצובית המתאימה לאתר.
  2. לפני שמתחילים לצייר וליצור, המעצב הגרפי חושב על הלקוחות שלכם – מה הם היו רוצים לראות? מה ידבר אליהם? מה יגרום להם להבין ולהימשך אל התדמית העסקית שלכם?
  3. כעת, כשכבר יש משהו יותר מובנה, המעצב הגרפי יכול לייצר סקיצה ראשונית של האתר שלכם – איפה כל דבר יהיה מונח, אלו אלמנטים, האם זה יכלול אודות בעמוד הבית, המלצות, וכדומה.
  4. על הסקיצה עוברים אתכם לפרטי פרטים, משנים ומתאימים בהתאם לדרישות שלכם ודואגים שהבסיס לאתר לכם יתאים למה שאתם רוצים וחושבים.
  5. לאחר שישנה סקיצה אשר אושרה הגרפיקאי כבר מתחיל לחשוב על מובנים של אינטראקציה עם המשתמש, כיצד האתר יזוז, ינוע, ישתנה בהתאם לפעולות הגולשים.

עם הסקיצה המאושרת והקווים המנחים מבחינת חווית וממשק משתמש, אפשר לעבור אל שלב הבנייה וההקמה של האתר התדמיתי שלכם. אם אתם רוצים לקרוא על עיצוב אתרי תדמית עוד, תוכלו להיכנס למאמר שלנו – כל מה שלא יגידו לכם על עיצוב אתרי תדמית

שלב 3: בניית אתר תדמית

שלב התכנות הוא לב ליבו של המושג "בניית" אתר תדמית, במובן הזה שבשלב התכנות למעשה יוצרים את האתר עצמו. האומנות של בניית אתרים היא דבר מורכב למדי, מאחר וצריך לקחת את העיצוב שעל הנייר (או המחשב) נראה מושלם ומרשים, וליצור ממנו תוכנה (אתר הוא תוכנה לכל דבר) אשר מתפקדת בצורה מושלמת. הבעיה היא שזה לא כל כך פשוט, וישנם מספר אתגרים עיקריים אשר עומדים בפני המתכנת שחשוב לכם להכיר אותם:

  • אומנות מדויקת – תתפלאו אולי לגלות שתכנות היא כן אומנות מדויקת. ולמה הכוונה? מאחר ואנחנו מתמקדים בשיווק נדבר מהזווית הזו, אם יום אחד תחליטו לקדם את האתר שלכם באינטרנט למקומות הראשונים במנועי החיפוש אז כדאי מאוד שהקוד יהיה כתוב יפה. גוגל יודע לבחון את הקוד של האתר שלכם, לזהות בו שגיאות חמורות ואי-סדר סגנוני, ולפגוע בקידום שלכם בעקבות אלו. כאשר האתר כתוב מלכתחילה בצורה מדויקת, הרבה כאב ראש יחסך מכם בעתיד (והאתר גם יעבוד יותר טוב בכללי).
  • הכי קרוב לעיצוב – בלתי אפשרי לעשות אתר שנראה בדיוק כמו העיצוב. הסיבה היא שעל הדף אפשר לצייר מה שרוצים, אבל כשצריך לחבר בין אלמנטים שונים בעזרת קוד ישנן מגבלות. יהיו חלקים שלא יסתדרו, וזה תהליך צפוי מראש. כאן המתכנת לפעמים יצטרך לחזור למעצב ולמצוא פתרונות יצירתיים. אבל בכללי, ככל שהמתכנת יותר טוב התוצאה תהיה קרובה יותר למקור.
  • אתם רוצים שהאתר יעבוד, לא? – כן, גם זה עניין חשוב! יכול להיות שהעיצוב ייצא מעולה, והקוד יפיפה, אבל האתר לא יעבוד כמו שצריך. למה? כי ישנם דברים שצריכים פיזית לעבוד באתר – לוחצים על כפתור? הוא צריך לעשות משהו. לפעמים גם כמה דברים. מתכנת טוב חייב לדעת לתרגם את העיצוב למשהו חי, ממשי, אינטראקטיבי באמת! ובלי טעויות.
  • שיווק, רבותי, שיווק! – מה הקשר בין המתכנת לשיווק שלכם? אז זהו, שיש הרבה מאוד במשותף. מתכנת שמגיע לעבודת בניית אתרי תדמית עם ראש שיווקי יודע לקחת מראש בחשבון מספר דברים:
    • האתר צריך לזרום ולתת תחושה נעימה, אבל גם ליצור אצל הלקוח רצון להמשיך לגלוש. חלק מהתחושה הזו היא תוצאה של יצירתיות בתכנות.
    • לדאוג לתרשים זרימה נכון – הרי הלקוח צריך לעבור מדף לדף, עד שבסופו של דבר הוא יקבל את הרושם הנכון. לפעמים, באתרים עם חשיבה מעמיקה יותר מאחוריהם, צריך לייצר תרשימי זרימה שונים כדי להניע את הלקוח מנקודה אחת לאחרת.
    • הדברים הקטנים שגורמים לאתר להדהים – אומנם המעצב מסתכל על האתר באופן גורף, אבל למתכנת יש תמיד כמה טריקים בשרוולו שהמעצב לא מכיר כי עיסוקו לא בצד הטכני. המתכנת יכול להקים לחיים אתרים, אם רק יש לו את הכישרון וההכוונה הנכונה.

במילים אחרות, למתכנת יש חשיבות מהותית בתוצאה הישירה – באתר שלכם. ואם אתם רוצים תדמית שבאמת עובדת, אתם צריכים שרמת התכנות תהיה לא פחות ממושלמת.

שלב 4: שיווק אתר תדמית

שיווק זה הרגע שאחרי. ולמה זה חשוב כשניגשים לבנות אתר תדמית? כי זה כל כך חשוב לקחת בחשבון את הרגע אחרי כבר מתחילת הדרך. תחשבו על זה כמו על ניווט בשטח – אתם רוצים להגיע לאילת? אם לא תדעו מהו היעד, אתם עוד עלולים למצוא את עצמכם בראש פינה. בדיוק אותו הדבר באתרים.

לאתר יש פונקציונליות, ובמיוחד לאתרים עסקיים או לאתרי תדמית – המטרה קשורה באופן הדוק בעסק שלכם, בלקוחות שלכם, ובתוצאות העסקיות המבוקשות. במילים אחרות, אתר הוא או כלי שיווקי או כלי מכירתי (ופעמים רבות למעשה שניהם), גם אם מדובר באתר תדמית. תוכלו לקרוא על זה עוד במאמר שלנו על – "כך בוחרים חברה לבניית אתרים" >> "כך בוחרים חברה לבניית אתרים"

אז מה צריך לקחת בחשבון מראש בכל הנוגע לשיווק?

  • קידום אורגני – בוודאי תרצו יום אחד לקדם את האתר, ולכן כשניגשים לבנות אתר עם תכנית קידום מוכנה מראש אתם לא רק מונעים בלגן עתידי, אתם גם מבטיחים מראש תוצאות טובות יותר מבחינה קידומית!
  • פרסומות – לא, אנחנו לא מתכוונים לפרסומות של חברות אחרות בתוך האתר שלכם (למרות שיש כאילו שרוצים את זה באתרי תדמית זה פחות מתאים). הכוונה שלנו היא יותר לקשר בין הפרסומות שלכם (קידום ממומן למשל) לאלמנטים/דפים באתר, וגם לאלו אלמנטים "פרסומיים" שלכם יהיו באתר התדמית (כמו סליידר, באנר, וכדומה).
  • קמפיינים – כמו עם קידום אורגני גם קמפיינים מורכבים יותר באינטרנט, אפשר וגם רצוי לקחת אותם בחשבון כבר מראש בשלב התכנון והבנייה של האתר.
  • וכמובן… תדמית! – הרי אמרנו שתדמית היא לב ליבו של העניין, ומבחינה שיווקית שינוי בתדמית באתר יכולה להוביל גם לשינוי תדמית באלמנטים שיווקיים בפועל (פלאיירים, לוגו חדש, כרטיסי ביקור, ועוד).
  • פרסום במדיה אוף-דיגיטל – כמו למשל עיתונים או מגזינים. זה משהו שאפשר לשלב אותו בתוך האתר, האם צריך להיות סקשן של חדשות? עדכונים? מופיעים במדיה? כדאי להתחשב בדברים הללו מראש.
  • מדיה חברתית – כן, העולם התוסס והססגוני באינטרנט של מדיה חברתי יכול להשתלב בדרכים שונות עם האתר שלכם, ולא רק בכך שיהיו תוספים של מדיה חברתית בכל מיני מאמרים באתר, אלא גם בפעולות שיווקיות מורכבות יותר – וזה דבר שכדאי לתכנן אותו מראש.

אנו מקווים שכעת כבר קצת ברור יותר מהי תדמית, ולכן גם מהי החשיבות של בניית אתרי תדמית איכותית. זה גם קצת יותר מובן שבשביל לעשות זאת כהלכה, אתם צריכים צוות שלם שחי, נושם ודובר שיווק. ולכך אין באמת תחליף.

ישנם דברים רבים ומגוונים שאתם יכולים לעשות באתר שלכם מבחינת שיווק, גם אם מדובר בבניית אתר תדמית. אז שווה להתכנס לחשיבה מעמיקה, לבחון את השימושיות, הקונספט והמטרה של האתר שלכם – ובעזרת מומחים לבניית אתרים, גם ליצור את התוצאה העסקית הכי נכונה לכם בעולם הדיגיטלי.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.