המזכירה שאלה אותי אתמול – "מהו אתר תדמיתי"?

המזכירה שאלה אותי אתמול – "מהו אתר תדמיתי?"

רציתי לשתף אתכם במקרה מעניין שקרה לי השבוע. באמצע יום העבודה, לאחר פגישה ראשונית עם לקוח מתחום הייעוץ העסקי שרוצה אתר תדמית, ניגשה אליי המזכירה שלנו ושאלה אותי בלי למצמץ – "מהו אתר תדמיתי?". הסתכלתי עליה קצת מופתע, ועניתי לה – "את עובדת בחברה לבניית אתרים ולא יודעת מה זה אתר תדמיתי?".

היא הייתה מבולבלת לרגע, לא בטוחה איך לענות, ואז היא אמרה לי משפט שהיכה בי כמו רעם ביום בהיר – "פשוט קראתי את המאמרים שלך באתר, והבנתי שבעצם זה לא משהו ברור." והיא צודקת. אבל לרגע אחד הייתי כל כך בטוח שלכולם ברור מה זה אתר תדמית, ששכחתי את מה שאני תמיד אומר – אין כזה דבר באמת.

מהו אתר תדמיתי? שוברים את המיתוס!

כבר הרבה זמן שאנחנו חוזרים ואומרים שבעצם כמעט 100% מהלקוחות לא באמת צריכים אתר תדמיתי במובן הקלאסי. שהדבר הזה שהיה פעם נקרא "אתר תדמית", מבחינה שיווקית לפחות, הפך להיות כלי מיושן ולא כל כך יעיל.

פעם, כשהאינטרנט עוד היה צעיר זב חוטם, אתרי תדמית היו מילת קוד לאתרים שמציגים את העסק כמו כרטיס ביקור. אבל מאז אנחנו כבר יודעים שאפילו כרטיסי ביקור זה לא בדיוק משהו… (מתי פעם אחרונה באמת התלהבתם מכרטיס ביקור כלשהו?). זה היה אתר עם כמה עמודים, שהיה מספר על העסק באופן כללי, בצורה יחסית סטטית. הלקוח הפוטנציאלי היה נכנס, קורא (או לא), ויוצר קשר. לפחות לכך קיווינו.

היום, אנחנו יודעים שאתרי תדמית מהסגנון הזה פשוט לא עושים את העבודה. האינטרנט התפתח, הדרישות לחוויה באתר עלו, ובעיקר אנחנו יודעים ששיווק טוב הוא כזה שמעורר את הלקוחות. אנשים לא רוצים לקרוא באינטרנט, אנשים לא רוצים להסתובב באתרים יבשים, וכדי להגיע לתוצאות עסקיות אנחנו צריכים המרות – משהו שבכלל לא דיברו בו בנושא של אתרי תדמית.

מהו אתר תדמיתי? אולי עדיף לשאול – מהו אתר שיווקי

כשלקוחות מדברים אתנו על אתרי תדמית, אנחנו משתדלים להסביר להם שבעצם הם צריכים כלי שיווקי. שאולי נדמה להם שהלקוחות שלהם "רק רוצים לקרוא על אודות החברה", אבל בפועל זה לא באמת מעניין את הלקוחות. זה סוג של לעשות וי, לסמן "קראתי", להגיד שאני יודע שיש חברה רצינית בצד השני – אבל זה ממש לא אומר שאני רוצה לעשות איתה ביזנס!

רוב הסיכויים שבכדי לגרום ללקוח לרצות לעבוד אתכם, צריך לצאת מהמרחב של האינטרנט לכדי פגישה ממשית או שיחת טלפון. אם זה המצב, אז המטרה העיקרית של האתר צריכה להיות – לשכנע את הלקוח לפגוש אתכם. לא רק להציג את עצמכם, מי אנחנו, למה אנחנו טובים, מה היתרונות שלנו, וכדומה. אלא להשתמש באמצעים שונים, כדי לגרום ללקוח לרצות לפגוש אתכם. יכול להיות שהמטרה היא לסגור עסקה, והאתר הוא גורם מתווך – הייתי בפגישה, התרשמתי מהאתר, אני בשל לסגור עסקה.

מטרות מהסוג הזה הינן למעשה מטרה שיווקית. החשיבה כאן היא לא "הצגה כללית של העסק", מה שפעם היה נחשב לאתר תדמית, אלא למעשה חשיבה מעמיקה על איך אני מושך את הלקוחות לבוא ולפגוש אותי. זה כבר ממש לא אתר סטטי וישן, אלא אתר מודרני, מעניין, חי, אינטראקטיבי, ובעיקר – שיווקי.

למחרת, באתי אל המזכירה ואמרתי לה שהיא צדקה ב-100%. שהשאלה הייתה במקום, ושאני חייב לה תשובה על זה – והנה המאמר הזה, שמסביר את הנושא. תתפלאו עד כמה חשוב לא להתעלם מהשאלות הקטנות הללו, אפילו אם לכאורה הן ממש מובנות מאליהן. ואם אתם רוצים להתייעץ אתנו על מה נכון וכדאי לכם לעשות באתר שלכם, בואו לפגישה עם הצוות של all internet. חידושים מובטחים!