בניית אתר תדמיתי – למה בעצם?

אתר תדמית

אתר תדמית

אם יש לכם עסק בתחום של נתינת שירות, סביר להניח שכשאתם חושבים על בניית אתרים אתם ישר הולכים לכיוון של אתרי תדמית. אבל למה בעצם? מי אמר שעסקים נותני שירותים צריכים דווקא אתר תדמיתי? מה בעצם היתרון של אתר תדמית על פני האופציות האחרות? והאם כל האתרים שאינם "תדמיתיים" הם בהכרח אתרי מכירה?

ישנן הרבה מיסקונספציות בעניין הזה, וחשוב לעצור רגע ולחשוב – מה הכי טוב לעסק שלי? מה הכי נכון בשביל המטרות והיעדים שאני רוצה להשיג? תתפלאו אבל מאוד יכול להיות שאתר תדמית, לפחות במובן הקלאסי של המושג, זה לא בדיוק מה שאתם מחפשים. בואו נצלול יחד אל תוך העולם של אתרי תדמית, וננסה להבין בעצם מה ההבדל ביניהם לבין האופציות האחרות שניצבות מולכם.

בניית אתר תדמיתי – זה לא אתר מכירה, האומנם?

הדיכוטומיה, או שתי האפשרויות העיקריות בעיניי רוב הלקוחות, הוא אתר מכירה או אתר תדמית. הכוונה היא שאתר מכירה מציע מוצרים לרכישה אונליין, כמו חנות למשל, ואתר תדמית הוא כזה אשר מציג את העסק ומה הוא עושה. כמו כרטיס ביקור דיגיטלי. אם הלקוח ירצה, הוא יפנה דרך האתר וירכוש באופן ישיר. נסו לרגע אחד למפות את כל סוגי האתרים שאתם מכירים, האם אלו שתי האפשרויות היחידות שיש בשוק של בניית אתרים? ברור שלא.

לדוגמא:

  • אתרי מידע – אלו אתרים שמכילים כמויות אדירות של מידע המתעדכן באופן סדיר, כמו למשל עסקים שמשווקים עצמם דרך הדרכה, הסברה, עדכון לקוחות, הבאת חומרים מעניינים על המוצר או השירות וכו'.
  • מיניסייט ממוקדי מוצר/שירות – זו דוגמה לחיה אחרת לחלוטין, אשר בה בונים אתר ייעודי לשירות או מוצר, אשר מסביר בדיוק על מה מדובר, והמטרה היא להמיר או ליצור כמה שיותר לקוחות מתעניינים במוצר/שירות זה.
  • אתר מכירה לעסקי שירות – כן, תתפלאו, יש לא מעט כאילו. כמובן שה”מכירה" לא חייבת להתבצע בתוך האתר, אבל בפועל מתבצעת ממש הזמנה. לא מעט מאמנים אישיים, למשל, בונים אתרים אשר בהם הלקוח הפוטנציאלי נכנס, מתרשם, ומזמין דרך האתר פגישת היכרות לתחילת אימון. זה לא בדיוק אתר תדמית…
  • אתרי הדרכה – כמו אתרי מידע, אבל קצת יותר ממוקד. קחו למשל מצב שבו לקוח מתעניין בשירות שלכם, הוא מתחבר לאתר שלכם עם יוזר וססמה, מקבל ארכיון שלם של מידע על השירות, טיפים, כלים, שירותים נוספים, והרבה מאוד הדרכות, וכל זה עוד מתעדכן מידי חודש! הלקוח לא רק קונה שירות מכם, הוא מקבל חבילה שלמה של ליווי צמוד כחלק מהמחיר (או בנוסף), וכך מתפתחת כלפיכם נאמנות לקוח לטווח ארוך.

ישנם עוד כל כך הרבה סוגי אתרים שם בחוץ, זה באמת עולם שלם ועשיר של אפשרויות! והחלק הכי יפה? ההגדרה לא חייבת להגביל אתכם.

עיצוב אתרים לעסקים סביב קונספט אישי – זו הדרך להצלחה!

עיצוב מותאם אישית

עיצוב מותאם אישית

חשבו על זה לרגע, בואו נשבור את הכלים:

  • מי אמר שאתר תדמית לא יכול לשלב גם מכירה?
  • מי אמר שאתר מכירה לא יכול להכיל מידע עשיר והדרכות?
  • מי אמר שאי אפשר ליצור אתר שהוא יציר כלאיים על בסיס הקונספט הייחודי לכם?

החלק המדהים הוא שזה השלב בו רוב הלקוחות מתחילים לחשוב "זה יקר מידי" או "מסובך מידי". ובכן, אולי זה לפעמים נכון – זה מאוד תלוי מה אתם רוצים, אבל תתפלאו לגלות שבמרבית המקרים ההבדלים במחיר אינם כל כך משמעותיים. במיוחד לא כשמבינים שהאתר שלכם נועד לקדם את העסק שלכם!

זה ממש כמו סניף, אתר אינטרנט. מגיעים לקוחות, נחשפים אליכם, ועכשיו מצופה שהם יהפכו ללקוחות אמתיים שלכם. אם זו המטרה שלכם, כנראה שאתר תדמית קלאסי (כרטיס ביקור בלבד) זה לא בדיוק מה שאתם מחפשים. וכמו שהייתם משקיעים בסניף שלכם, בנראות, בתדמית, בכיסאות נוחים, שולחן, תאורה, וכדומה – כך גם באתר. רק שאתר הרבה יותר זול מאשר עיצוב סניף אמתי… שווה לבדוק!

רוצים לבנות אתר תדמיתי שיתאים בדיוק לצרכים שלכם? זה הזמן להתחיל לחשוב "איך אני משווק עם האתר הזה?". המומחיות שלנו, באול אינטרנט, היא לבחון בדיוק את האספקט הזה של שיווק ושמושיות באתר. לוודא שהאתר שלכם לא סתם תמונה על הקיר של המרחב האינטרנטי, אלא כלי עבודה יעיל ושימושי. דברו אתנו, הקפה בחינם :)