בניית אתרים רספונסיביים זו משימה שיווקית

ביום חמישי שעבר, רציתי לקנות ספר חדש. מה לעשות, אני אוהב ספרים בקטע אחר, ויצא ספר נהדר בנושא על טכניקות שיווק מתקדמות לאתרים. תמיד ללמוד. בכל מקרה, הייתי בבית קפה ברוטשילד, ניגשתי לאחת מחנויות הספרים באינטרנט ונכנסתי לקנות את הספר מהמכשיר הנייד שלי (אייפון, בסדר? מודה, אני מכור).

בעיה. אפילו בעיה ממש מעצבנת. האתר שלהם במכשיר הנייד היה כל כך מגושם, כל כך לא נעים לשימוש, שהייתי צריך להתעסק אתו כל כך הרבה כדי לקנות ספר אחד – שפשוט ויתרתי. למה זה צריך להיות כל כך מסובך? ועוד יש להם אתר מובייל, זאת אומרת, לפחות זה נראה ככה… אבל זה לא אומר שיש להם אתר רספונסיבי שמיועד לשיווק ומכירות. אז תכירו את המושג "רספונסיבי" ולמה הוא כל כך קריטי בשבילכם.

מהו אתר רספונסיבי

בניית אתרים

בניית אתרים

כמעט כל אתר שבונים היום יש לו גרסת מובייל. זאת אומרת, אפשר לראות אותו במכשיר נייד ולהצליח להשתמש בו. אתרים שאין להם גרסת מובייל הם ממש מיושנים, ופשוט לא נוחים לשימוש. למה? כי גוגל מלמד אותנו שיותר ממחצית האנשים גולשים באינטרנט דרך המכשירים הניידים שלהם –

  • טאבלט
  • סמארטפון
  • מחשב נייד קטן
  • וכדומה…

כן. זו האמת. רוב הגולשים באינטרנט כיום עושים זאת דרך המכשיר הנייד שלהם. זה פשוט נוח, נגיש, ובכל מקום. למי יש זמן היום לחכות עד שהוא יחזור הביתה למחשב הנייח או הנייד כדי לעשות הזמנה?

אתר רספונסיבי הוא לא אתר מובייל פשוט. אתר מובייל הוא בעצם "כפייה" של האתר שלכם לתוך מסגרת אחרת, מצומצמת יותר לרוב, אשר מותאמת למכשיר הנייד. אתר רספונסיבי לוקח את האתר שלכם, ומשנה אותו באופן חי על פי גודל המכשיר. הוא מסדר את כל האלמנטים מחדש, מתאים את עצמו לגודל (ונראה שונה לפעמים בין מכשירים בגדלים שונים) ומוודא שתמיד תראו את האתר באופן מותאם למכשיר ממנו אתם גולשים.

בניית אתרים – חובה להתאים למכשירים שונים

בניית אתר רספונסיבי

בניית אתר רספונסיבי

זה סוד הקסם. התאמה.

קחו את סיפור בית הקפה והספר שלי (שהיה ממש מעצבן אגב…), ובואו נלמד ממנו משהו: מי שרוצה לקנות משהו לא חושב, הוא פשוט עושה. והוא עושה את זה עכשיו, ברגע זה, כי פשוט בא לו. עוד כמה דקות אולי הוא יתחרט, או ישכח, או ייכנס לאתר אחר ויזמין דרכו.

אם האתר שלכם לא מותאם לשימוש של הלקוח – פשוט פספסתם הזמנה. המכירה לא תתרחש. אפילו אם האתר שלכם "יחסית" נוח לשימוש, מספיק שהלקוח יהיה עם אצבע קלה על ההדק והופ – הוא בחוץ. אין מכירה. והכול בגלל שהמכשיר שלו מציג את האתר שלכם לא בדיוק בצורה הכי נוחה בעולם. האם זה אומר שלקוחות מפונקים? אולי. האם זה אומר שלא צריך לעשות משהו בנידון? ברור שלא! חייבים לעשות משהו בנידון, אנחנו רוצים לשווק ולמכור הרי.

בניית אתרים רספונסיביים וקידום אתרים

הנושא של רספונסיביות לא תקף רק לנוחות. למעשה, Google ומנועי החיפוש הכריזו כבר מזמן שאתרים שאינם רספונסיביים פשוט לא מקודמים בצורה מיטבית. למה? כי ל-Google מאוד אכפת מהמשתמש. אכפת להם מחוויית השימוש באינטרנט.

כאשר גוגל התחילה, היא הצהירה בקול – אנחנו הולכים לשפר את הדבר הזה שנקרא אינטרנט. הגיע הזמן שאנשים ייחשפו ויקבלו אתרים שבאמת איכותיים. המהפכה של גוגל באינטרנט הייתה שינוי תפיסתי אדיר, ותראו אלו אתרים נפלאים יש כיום! פעם, לעשות אתר שיווקי באמת היה עולה הון תועפות והתוצאות היו בינוניות להחריד! בזכות גוגל, אפשר לומר שהשוק עבר מהפכת איכות שהורידה מחירים דרסטית על בניית אתרים.

מאחר ואיכות זה שם המשחק, וכמו שקרה לי עם הספר – פשוט לא קניתי כי זה לא היה איכותי מספיק איך שהאתר עבד, אז גוגל הודיע שאתרים רספונסיביים הינם הכרח. מאז, אתרים שאינם רספונסיביים סובלים משמעותית מבעיות קידום.

כשאתם הולכים לבנות אתר, זכרו זאת – הלקוח שלכם רוצה אתר רספונסיבי טוב, גוגל רוצה אתר רספונסיבי טוב, ואם אתם רוצים תוצאות עסקיות באמת – גם אתם רוצים אתר רספונסיבי טוב. all internet מתמחה באתרים שיווקיים, ורספונסיביות זה חלק קריטי בתוצר. רוצים להבין קצת יותר בנושא? בואו לפגישה, ונראה לכם בדיוק על מה אנחנו מדברים.