אילו הייתה איזו נוסחה שיכלה לפרט בקלות איך לבנות אתר מנצח מבחינה שיווקית – לכולם היה קל יותר. אך למזלכם אין, ואל תטעו – זה באמת למזלכם. בזכות העובדה הקטנה הזו, האתר שלכם יהיה באמת ובתמים שלכם. על פי העסק שלכם, רוח הדברים שלכם, ויעביר את המסר העסקי שהוא כולו אך ורק אתם. אבל בשביל להצליח ולעשות את זה, לא מספיק רק בונה ומעצב אתרים, אתם צריכים אפיון אתרים על ידי בעלי מקצוע איכותיים באמת.

מה זה בכלל אפיון אתר?

כשמדברים על אפיון אתרים מתכוונים לפרקטיקה ייחודית בפני עצמה בתחום. מאפיין אתרים הוא מתכנת ומעצב אתרים מנוסה, אשר מכיר את עולם השיווק באינטרנט מבפנים ומבחוץ, ויודע להסביר את מה שאתם כלקוחות רוצים מהאתר שלכם רק בשפה הטכנית בה מדברים המתכנתים.

ישנו פער עצום בין מה שהלקוח דורש לבין מה שהמתכנת מבין. כדי לגשר על הפער הזה, ולדאוג שהאתר שלכם יהיה באמת מיטבי, צריך לשבת ולתכנן את הפרטים הקטנים והגדולים באופן ברור ובשפה הטכנית. זה תפקידו של אפיון אתר, לספק הסבר על כל אלמנט – מהכפתורים ועד הסליידרים.

כשבונים אתר ולא מתכננים אותו

דמיינו לעצמכם תהליך בנייה של בית: תחילה יש שלב התכנון, אשר בו האדריכל מספק תכנית מתאר, ולעיתים עובד עם מהנדסים כדי לסיימה באופן מדויק. תוך כדי שלב התכנון, ייתכנו שינויים לכאן ולכאן – על פי מה שאתם דורשים, על פי תנאי השטח, על פי החוקים והסטנדרטים הנהוגים, וכדומה. בסופו של דבר, תהיה תכנית משורטטת וברורה, אשר על פיה יוכלו לגשת למלאכת הבנייה.

זהו בדיוק תפקידו של אפיון אתרים מקצועי, לספק סקיצה מפורטת על האתר ומראהו. זאת תוך התחשבות בעיצוב, תכנות, פונקציונליות של האתר, חווית המשתמש, וכיוצא בזה. תוך כדי שלב האפיון, לוקחים בחשבון את כלל האלמנטים הקשורים בשימושיות באתר, ועל כן יש חשיבות אדירה בהסתכלות על תהליכי שיווק באינטרנט. זה נכון במיוחד כאשר מדברים על אתר לעסק.

בדיוק כמו בית אשר נבנה ללא תכנית, כך גם אתר אשר מוקם ללא אפיון. הסיכון הינו משמעותי, מאחר והאתר עלול שלא לתפקד כהלכה, לא לשרת את השימושיות והצרכים שלכם בפועל, ובסופו של דבר גם ליפול מבחינת נראות, חווית הלקוח, ולפספס את מטרתו העיקרית. למעשה, יתרה על כך, סביר להניח שלא תהיה לו מטרה עיקרית שכן זו נבחנת בשלב האפיון.

כך נראה תהליך של אפיון אתרים

כעת, לאחר ההחלטה על בניית האתר עם החברה הרלוונטית לכם, אתם נכנסים אל תהליך האפיון. למה עליכם לצפות? איך זה נראה? ננסה להקל על חששותיכם. בתהליך האפיון תתבקשו לדון במספר כיוונים הקשורים ישירות בעסק שלכם ובפונקציונליות של האתר שלכם. למשל –

  • מהו ייעודו של האתר? מהו המסר העיקרי שעליו להעביר?
  • באילו אפיקי שיווק אתם הולכים לעבוד וכיצד הם קשורים לאתר?
  • מהם האלמנטים אשר צריכים להיות באתר? בעמוד הראשי בפרט?
  • מה ייחשב להנעה לפעולה באתר הזה?
  • כיצד יגיעו לקוחות אל האתר ומה הם אמורים לעשות בו מבחינת תהליך זרימה?
  • איך האתר אמור להיראות? מה נחשב בעיניכם ליפה או מזמין?

שאלות אלו ועוד רבות אחרות קשורות באופן ישיר לאפיון האתר שלכם. ככל שיותר תהיו מוכנים לשאלות אלו, כך האפיון יזרום בקלות ומהירות. זכרו, תפקידו של מאפיין האתר הוא לעזור לכם לתרגם את הרצונות והמחשבות שלכם בנוגע לאתר לכדי תכנית פעולה. ככל שתדייקו בהסברים, אפילו עם דוגמאות מאתרים אחרים, כך סביר להניח שעבודתו של המאפיין תהיה מדויקת יותר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.